|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ÖĞRENCİLERLE TANIŞMA, DERS PROGRAMINI TANITMA |
Yok |
|
|
2 |
ÇÜ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİNİN TARİHÇESİ |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
3 |
DİŞ HEKİMLİĞİ ALT DALLARININ VE ÇÜ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİNİN BÖLÜMLERİNİN TANITIMI-1 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
4 |
DİŞ HEKİMLİĞİ ALT DALLARININ VE ÇÜ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİNİN BÖLÜMLERİNİN TANITIMI-2 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
5 |
BİLİM ve TEKNOLOJİ İLİŞKİSİ-1 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
6 |
BİLİM ve TEKNOLOJİ İLİŞKİSİ-2 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
7 |
MESLEK ve MESLEKİ KÜLTÜR-1 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
8 |
MESLEK ve MESLEKİ KÜLTÜR-2 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
9 |
SAĞLIK MESLEKLERİNİN DOĞUŞU-1 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
10 |
SAĞLIK MESLEKLERİNİN DOĞUŞU-2 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
11 |
HASTA-HASTALIK-HEKİM-SAĞLIK-SAĞLIK HİZMETİ-1 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
12 |
HASTA-HASTALIK-HEKİM-SAĞLIK- SAĞLIK HİZMETİ-2 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
13 |
I. ARA SINAVI |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE DERS NOTLARINDAN OKUMA |
Sınav |
|
14 |
SINAV SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ |
Yok |
|
|
15 |
DİŞ HEKİMLİĞİ MESLEĞİ VE DİŞ HEKİMLİĞİNDE PROFESYONELLİK |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
16 |
BİR TEKNİK DİSİPLİN OLARAK DİŞ HEKİMLİĞİ |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
17 |
BİR "SANAT" OLARAK DİŞ HEKİMLİĞİ |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
18 |
BİR "SOSYAL KURUM" OLARAK DİŞ HEKİMLİĞİ |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
19 |
DİŞ HEKİMİNİN MESLEKİ SORUMLULUKLARI-1 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
20 |
DİŞ HEKİMİNİN MESLEKİ SORUMLULUKLARI-2 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
21 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE MESLEKİ YETERLİLİK ALANLARI |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
22 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE İLETİŞİM BECERİLERİ-1 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
23 |
DİŞ HEKİMLİĞİNDE İLETİŞİM BECERİLERİ-2 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
24 |
KLİNİK BİLGİYE ERİŞİM |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
25 |
KLİNİK KARAR VERME |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
26 |
ELEŞTİREL DÜŞÜNCE ve KLİNİK MUHAKEME |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
27 |
HASTA VE SAĞLIK ÇALIŞANI GÜVENLİĞİ-1 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
28 |
HASTA VE SAĞLIK ÇALIŞANI GÜVENLİĞİ-2 |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
29 |
AĞIZ SAĞLIĞININ SAĞLANMASI ve KORUNMASINDA HEKİMİN ROLÜ |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA |
Anlatım/Soru-Yanıt/Tartışma |
|
30 |
II. ARA SINAVI |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE DERS NOTLARINDAN OKUMA |
Yazılı Sınav |
|
31 |
SINAV SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ |
Yok |
|
|
32/33/34 |
FİNAL SINAVI |
KAYNAKLARDAN ARAŞTIRMA VE DERS NOTLARINDAN OKUMA |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
5 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
5 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
5 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
5 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
0 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
3 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
5 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
3 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
0 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
3 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
5 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
3 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
3 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|