Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyokimya II

Dersin Kodu : DEN282

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KIYMET AKSOY
Prof.Dr. NURTEN DİKMEN
Prof.Dr. ABDULLAH TULİ
Prof.Dr. LEVENT KAYRIN
Prof.Dr. MEHMET AKİF ÇÜRÜK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM GÖRÜROĞLU ÖZTÜRK
Doç.Dr. TAMER C. İNAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Canlılığın temel özellikleri, hücre ve organellerinin biyokimyasal önemini öğrenir
Metabolizma hakkında temel kavramları öğrenir
Karbohidratların yapısı, özellikleri ve metabolizmasını öğrenir
Lipitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizmasını öğrenir
Proteinlerin yapısı, özellikleri ve metabolizmasını öğrenir
Nükleik asitlerin yapısı, özellikleri ve metabolizmasını öğrenir
Enzim ve hormon metabolizmasını öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yaşamla beraber var olan biyokimyasal olayları sistem, organ, hücre ve moleküler düzeyde incelemek ve aydınlatmaktır.

Dersin İçeriği : Canlılarda Biokimyasal olaylar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : ilgili derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zar biyokimyası ve taşıma sistemleri Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
2 ESM ve bağ doku temel bileşenleri Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
3 Fibriler ve nonesansiyel fibriler,kolajen Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
4 Kemik Biyokimyası Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
5 Kas Biyokimyası Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
6 Biyolojik mineralizasyon Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
7 Karbohidrat metabolizması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
8 Lipit ve lipoprotein metabolizması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
9 Amino asit ve protein metabolizması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
10 Üre döngüsü ve böbrek biyokimyası Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
11 Pürin-primidin biyokimyası Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
12 Kan biyokimyası Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
13 Plazma proteinleri Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
14 Plazma enzimleri Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
15 Pıhtılaşma biyokimyası Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
16 Ara sınav İşlenmiş konuların tekrarı Çoktan seçmeli sınav
17 Eritrosit metabolizması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
18 Hemoglobin ve Biliribin metabolizması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
19 DNA metabolizması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
20 RNA metabolizması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
21 Protein sentezi Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
22 Sinir iletimi biyokimyası Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
23 Hormonların genel tanımı ve etki mekanizması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
24 Hipotalamus ve hipofiz hormonları Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
25 Tiroit ve paratiroit hormonları Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunum
26 Adrenal hormonlar Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
27 Eşey hormonları Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
28 GİS ve pankreas hormonları Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
29 Tükrük biyokimyası Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
30 Biyokimyasal tetkik istemi ve yorumlanması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
31 Biyokimyasal tetkik istemi ve yorumlanması Kaynak kitapların okunması Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu
32/33/34 Final sınavı İşlenmiş konuların tekrarı Çoktan seçmeli sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Murray RK, Granner DK, Rodwell VW. Harper´s illustrated biochemistry, 29th Ed., McGraw-Hill Lange, 2012.
 Nelson LD, Cox MM. Lehninger Principles of Biochemistry, 6th Ed., Worth Publishers, New York, 2013.
 Harvey RA, Champe PC. Lippincotts Illustrated Reviews Serisinden Biyokimya, 2nci Baskı, Nobel Tıp Kitabevleri, 1997.
 Onat T, Emerk K, Süzmen E. İnsan Biyokimyası, Palme Yayıncılık, Ankara, 2002.
 Baynes JW, Dominiczak MH. Medical Biochemistry, 3rd Ed., Mosby Elsevier, 2009.
 Levine M. Topics in dental biochemistry, Springer, Oklohama, 2011.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 3
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 3
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 3
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 1
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 1
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 1
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 4
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 2
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 1
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 2
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 3
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 1
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 1
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 2
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 3
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 1
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 5
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 2 58
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 90
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.6
Dersin AKTS Kredisi: 4