|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Zar biyokimyası ve taşıma sistemleri
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
2 |
ESM ve bağ doku temel bileşenleri
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
3 |
Fibriler ve nonesansiyel fibriler,kolajen
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
4 |
Kemik Biyokimyası
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
5 |
Kas Biyokimyası
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
6 |
Biyolojik mineralizasyon
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
7 |
Karbohidrat metabolizması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
8 |
Lipit ve lipoprotein metabolizması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
9 |
Amino asit ve protein metabolizması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
10 |
Üre döngüsü ve böbrek biyokimyası
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
11 |
Pürin-primidin biyokimyası
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
12 |
Kan biyokimyası
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
13 |
Plazma proteinleri
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
14 |
Plazma enzimleri
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
15 |
Pıhtılaşma biyokimyası
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
16 |
Ara sınav
|
İşlenmiş konuların tekrarı |
Çoktan seçmeli sınav |
|
17 |
Eritrosit metabolizması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
18 |
Hemoglobin ve Biliribin metabolizması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
19 |
DNA metabolizması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
20 |
RNA metabolizması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
21 |
Protein sentezi
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
22 |
Sinir iletimi biyokimyası
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
23 |
Hormonların genel tanımı ve etki mekanizması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
24 |
Hipotalamus ve hipofiz hormonları
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
25 |
Tiroit ve paratiroit hormonları
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunum |
|
26 |
Adrenal hormonlar
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
27 |
Eşey hormonları
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
28 |
GİS ve pankreas hormonları
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
29 |
Tükrük biyokimyası
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
30 |
Biyokimyasal tetkik istemi ve yorumlanması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
31 |
Biyokimyasal tetkik istemi ve yorumlanması
|
Kaynak kitapların okunması |
Görsel materyaller ile dersin sözlü sunumu |
|
32/33/34 |
Final sınavı
|
İşlenmiş konuların tekrarı |
Çoktan seçmeli sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
3 |
|
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma |
3 |
|
3 |
Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma |
3 |
|
4 |
Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme |
1 |
|
5 |
Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
2 |
|
6 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme |
1 |
|
7 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
|
9 |
Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme |
2 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme |
1 |
|
11 |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme |
2 |
|
12 |
Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme |
3 |
|
13 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme |
1 |
|
14 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
15 |
Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme
|
2 |
|
16 |
Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme
|
3 |
|
17 |
Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma
|
1 |
|
18 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
19 |
Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma |
5 |
|
20 |
Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma
|
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|