|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Psikoloji biliminin doğası, değişik yaklaşım türleri (nörobiyolojik yaklaşım, Davranışsal yaklaşım, Bilişsel yaklaşım, Psikanalitik yaklaşım, Fenomono |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
2 |
Psikolojinin tanımı, Psikolojinin alanları (Deneysel psikoloji, Fizyolojik yaklaşım, Gelişimsel psikoloji, Kişilik psikolojisi, Sosyal psikoloji, Bili |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
3 |
Duyum ve Algılama |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
4 |
Öğrenme |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
5 |
Güdülenme |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
6 |
Heyecan, heyecanların incelenmesi |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
7 |
Kaygı, Engellenme, Çatışma |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
8 |
Günlük yaşantımızda güdü ve heyecanlar, Kaygı ve gerginlikle başaçıkma yolları, Engellenmeyle başaçıkma yolları, Saldırganlık eğilimi |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
9 |
Yaşam boyu gelişim, Bireysel, bedensel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişim |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
10 |
Çocuğa kötü davranma ve altında yatan sebepler |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
11 |
Boşanma, nedenleri ve etkileri |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
12 |
Kişilik psikolojisi, Freud´un kişilik kuramı |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
13 |
Benlik kuramları (Rogers´ın benlik kuramı, Maslow´un kuramı) |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
14 |
Ara Sınav |
|
Değerlendirme |
|
15 |
Kişilerarası iletişim |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
17 |
Normaldışı davranış psikolojisi, Normaldışılığın tanımı |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
18 |
Kaygıyla ilgili bozukluklar, Fobiler |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
19 |
Obsesif-kompulsif bozukluklar |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
20 |
Konversiyon histerisi, Psikonejik ağrı, Hipokondri |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
21 |
Dissosiyatif bozukluklar, psikolojik amnezi, Psikolojik füg Birden fazla kişilik |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
22 |
Psikozlar, şizofreni |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
23 |
Paranoid bozukluk, Bipolar bozukluk |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
24 |
Ara sınav |
|
Değerlendirme |
|
25 |
Madde bağımlılığına bağlı bozukluklar, Alkolizm, Uyuşturucu madde kullanımı ve tedavileri |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
26 |
Psikoseksüel bozukluklar |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
27 |
Kişilik bozuklukları |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
28 |
Organik zihin bozuklukları |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
29 |
Psikoterapi yöntemleri, İlaç tedavileri |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
30 |
Sosyal psikoloji |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları, Genel tekrar |
Ders kitabından ilgili konu |
Küçük Grup Tartışması-Düz Anlatım-Tartışma-Beyin Fırtınası |
|
32/33/34 |
Final |
|
Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
5 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
|
8 |
Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
3 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
13 |
En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. |
5 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
15 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
3 |
|
16 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|