|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Korrepetisyon |
|
Dersin Kodu |
: |
YM YÇ 107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MADİNAZUHULMURZİNA Öğr.Gör. TSVETELİNATUNTEVA Öğr.Gör. PELİNŞEN Öğr.Gör. EZGİKAVRAAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Eserleri teknik ve müzikal olarak piyano eşlikle çalma yetisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yaylı Çalgılar Anasanat programında yeralan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Piyano eşlik ile performans tekniklerinin öğretilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Piyano ile çalınacak eserlerin ilgili sanat dalı hocası ile genel değerlendirmesi |
Çalışma |
Özel Destek - Gösterim |
|
2 |
Konçertonun birinci bölümünün deşifresinin yapılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
3 |
Konçertonun birinci bölümünün ilgili sanat hocasıyla çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
4 |
Konçertonun ikinci bölümünün deşifresinin yapılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
5 |
Konçertonun ikinci bölümünün ilgili sanat hocasıyla çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
6 |
Konçertonun üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
7 |
Konçertonun üçüncü bölümünün ilgili sanat hocasıyla çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
8 |
Konçertonun tüm bölümlerinin tekrarı |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
9 |
Konçertonun tüm bölümlerinin ilgili sanat hocasıyla dinlenilmesi |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
10 |
Piyano eşlikli parçanın deşifresi |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
11 |
Piyano eşlikli parçanın gösterilen yere kadar çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
12 |
Piyano eşlikli parçanın çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
13 |
Konçertonun 1. bölümünün müzikal ve teknik çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
14 |
Konçertonun 2. bölümünün müzikal ve teknik çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
15 |
Konçertonun 3. bölümünün müzikal ve teknik çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
16 |
Konçertonun tüm bölümlerinin çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
17 |
Konçertonun tüm bölümlerinin ilgili sanat hocasıyla dinlenilmesi |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
18 |
Piyano eşlikli parçanın sonuna kadar çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
19 |
Piyano eşlikli parçanın sonuna kadar çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
20 |
Piyano eşlikli parçanın sonuna kadar çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
21 |
Piyano eşlikli parçanın ilgili sanat hocasıyla teknik çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
22 |
Piyano eşlikli parçanın sonuna kadar teknik çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
23 |
Piyano eşlikli parçanın sonuna kadar çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
24 |
Piyano eşlikli parçanın ilgili sanat hocasıyla müzikal çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
25 |
Piyano eşlikli parçanın ilgili sanat hocasıyla müzikal çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
26 |
Genel Tekrar |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
27 |
Konçertonun tüm bölümlerinin tekrarı |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
28 |
Piyano eşlikli parçanın çalışılması |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
29 |
Sınava hazırlık ve Genel Tekrar |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
30 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
31 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi |
Çalışma |
Grup Çalışması |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sir. E. ELGAR, M. de FALLA, G. FAURE, J. MASSENET, M. RAVEL, N. PAGANİNİ,
S. PROKOFİEV, N. RİMSKY-KORSAKOV, H. VİEUXTEMPS, P. HİNDEMİTH,
H. WİENİAVSKY, N. ROTA, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ, G. ENESCU,
F. BRIDGE ´in piyano eşlikli parçaları.
N. K. AKSES, U. C. ERKİN, A. A. SAYGUN, S. BARBER, B. BARTOK,
W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, A. BERG, J. BRAHMS, M. BRUCH,
F. MENDELSSOHN, N. PAGANİNİ, S. PROKOFİEV, A. SCHOENBERG,
H. WİENİAVSKY, D. SCHOSTAKOVİCH, J. SİBELİUS, P. İ. TCHAİKOVSKY,
A. DVORAK, A. GLAZUNOV, R. SCHUMANN, G. DAVID, C. STAMİTZ, W. WALTON´IN Konçertoları
P. HİNDEMİTH, H. DUTİLLEUX, Sir. E. ELGAR, G. FİNZİ, J. HAYDN, A. HONEGGER, D. KABALEVSKY, A. KHACHATURİAN, E. LALO, W. LUTOSLAWSKİ,
N. MYASKOVSKY, K. PENDERECKİ, C. SAİNT-SAENS, H. VİEUXTEMPS,
F. A. HOFFMEİSTER, J. B. VANHAL, S. KOUSSEVİTZKY, G. BOTTESİNİ´nin Konçertoları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
P. de SARASATE, P. İ. TCHAİKOVSKY, M. BRUCH, J. BRAHMS, B. BARTOK,
W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, F. MENDELSSOHN, C. SAİNT-SAENS,
A. RUBİNSTEİN, R. SCHUMANN, A. GLAZUNOV, D. SCHOSTAKOVİCH,
F. SCHUBERT, F.KREİSLER, G. BİZET, K. KARAYEV, C. M. von WEBER´in piyano eşlikli parçaları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
4 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
4 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
0 |
|
8 |
Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
2 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
4 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
3 |
|
13 |
En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. |
1 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
15 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|