Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Orkestra

Dersin Kodu : M YÇ102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MUSTAFA NECATİKARATAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Orkestra Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
Teknik olarak farklı seviyelerdeki gruplarla, müzikal ve teknik bilgi alışverişinde bulunarak, orkestranın genel performans kalitesini yükseltmeye yardımcı olur.
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar.
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Orkestra eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve orkestra tecrübesi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Orkestra salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Uvertürün deşifresinin yapılması Ön çalışma Grup Çalışması
2 Yay ve parmak koyma çalışmaları Ön çalışma Özel Destek
3 Uvertürün çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
4 Uvertürün teknik pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
5 Uvertürün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
6 Uvertürün yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması Ön çalışma Grup Çalışması
7 Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması Ön çalışma Grup Çalışması
8 Uvertürün çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
9 Senfoninin birinci bölümünün deşifresinin yapılması Ön çalışma Grup Çalışması
10 Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları Ön çalışma Özel Destek
11 Senfoninin birinci bölümünün çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
12 Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
13 Senfoninin birinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
14 Senfoninin ikinci bölümünün deşifresinin yapılması Ön çalışma Grup Çalışması
15 Senfoninin ikinci bölümünün çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
16 Senfoninin ikinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
17 Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
18 Senfoninin üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması Ön çalışma Grup Çalışması
19 Senfoninin üçüncü bölümünün çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
20 Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
21 Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
22 Senfoninin dördüncü bölümünün deşifresinin yapılması Ön çalışma Grup Çalışması
23 Senfoninin dördüncü bölümünün çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
24 Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
25 Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
26 Senfoninin yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması Ön çalışma Grup Çalışması
27 Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması Ön çalışma Grup Çalışması
28 Final sınavına hazırlık çalışmaları, Uvertür ve senfoninin tamamının çalışılması Ön çalışma Grup Çalışması
29 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi Ön çalışma Grup Çalışması
30 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi Ön çalışma Grup Çalışması
31 Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi Ön çalışma Grup Çalışması
32/33/34 Yıl Sonu Sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  W. A. MOZART´ın Uvertürleri: "Figaro´nun Düğünü", "Don Giovanni", Senfonileri No: 29, 33, 35 "Haffner", 40 ve 41, L. van. BEETHOVEN´ın Uvertürleri: "Egmond", "Coriolan", Senfonileri No: 1, 3 "Eroica", 5, 7, F. MENDELSSOHN´un Uvertürü "Fingal Mağaraları", Senfonileri: 3 "İskoç", 4 "İtalyan"
 A. DVORAK´ın Senfonileri No: 8, 9 "Yeni Dünya´dan", E. GRIEG "Peer Gynt Süiti" No: 1, G. ROSSİNİ Uvertürleri: "Sevil Berberi", "Guillaume Tell", J. SCHUBERT Senfoni No: 8 "Bitmemiş Senfoni", G. BİZET "L´Arlesienne Süit", "Carmen Süit", U. C. ERKİN "Köçekçe Süiti", F. TÜZÜN "Esintiler", J. HAYDN Senfonileri No: 45 "Veda", 100 "Askeri", 104 "Londra"
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 3 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yaylı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 5
2 Yaylı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 4
3 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 0
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 0
5 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 4
6 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 4
7 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 2
8 Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
9 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 2
10 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
11 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
12 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
13 En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisikazanır. 0
14 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 5
15 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 5
16 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 6 192
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 6 18
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 212
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.48
Dersin AKTS Kredisi: 8