|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Sosyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
K SS 312 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat sosyolojisindeki temel kavramları açıklamayı bilir. Sanatın toplum yaşantısındaki etkilerini bilir. Sanatın din,bilim vb olgularla ilişkilerini açıklayabilir. Çeşitli dönem ve üretim biçimlerinden sanatın nasıl etkilendiğini açıklar. İleri sürülen bir tezden yola çıkarak, bununla ilgili araştırma ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla, sanat alanında bilimsel bir çalışma gerçekleştirebilir. Kendi kültürünü ve sanatını referans alabilecek özgüvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda, kendi bilimsel problematiklerini, bilimsel bir dil ile ifade edebilen bir yapıya olur. Farklı bilimsel disiplinlere açık olup multidisipliner çalışma tarzına sahip olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler ilkel toplumdan günümüz ileri teknolojik toplum yapısına kadarki geçen sürede sanatın ve sanatçının konumunu, gelişimini , anlamayı, açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştirebileceklerdir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanatın tarihsel sürece göre konumu, tanımı ve diğer olgularla ilişkisi genel hatlarıyla incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat Sosyolojisine Giriş |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma,
soru-cevap |
|
2 |
Toplumsal Yapı,Örgüt,Sistem Kavramları |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma,
soru-cevap |
|
3 |
Toplumsal Yapı,Örgüt,Sistem Kavramları |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
4 |
Sanatın Kaynağı,Doğuşu-İlkel Toplum |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
5 |
Sanatın Kaynağı,Doğuşu-Yerleşik Toplum |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
6 |
Sanatın Kaynağı,Doğuşu-Feodal Toplum |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
7 |
Sanatın Kaynağı,Doğuşu-Sanayi Toplumu |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav
|
|
9 |
Sanatta Kurumsallaşma |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
10 |
Sanatta Kurumsallaşma |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
11 |
Geleneksel Toplum, Teknolojik Toplum |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
12 |
İleri Teknolojik Toplumlarda Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
13 |
20. Y.Y. Sanat Örgütlenmesi |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
14 |
Müzik Endüstrisi |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
15 |
Kültür |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav
|
|
17 |
Kültür |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
18 |
Kültür-Sanat İlişkisi |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
19 |
Sanat Eğitimi |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
20 |
Sanat Eğitimi |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
21 |
Eleştiri ve Teorileri |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
22 |
Eleştiri ve Teorileri |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
23 |
Sanatta Ulusallık-Evrensellik |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
24 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav
|
|
25 |
Bilim ve Sanatta Özgürlük |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
26 |
Çağdaş Toplumlarda Bunalım ve Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
27 |
Çağdaş Toplumlarda Bunalım ve Sanat |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
28 |
Sanat Toplumsal Barış ve Demokrasi |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
29 |
Sanat Toplumsal Barış ve Demokrasi |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
30 |
Sanat Türlerinin Eşitsiz Gelişmesi |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
31 |
Sanat Türlerinin Eşitsiz Gelişmesi |
Kaynak tarama |
Anlatım,okuma
soru-cevap |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
PROF.DR.İBRAHİM ARMAĞAN- SANAT TOPLUMBİLİMİ İLERİ YAYINEVİ,1992
M.KAGAN-SANAT VE ESTETİK DERSLERİ , İMGE KİTABEVİ1993
PROF.DR.BARLAS TOLON-TOPLUMBİLİMİNE GİRİŞ
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
0 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
3 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
1 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|