|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Oda Müziği |
|
Dersin Kodu |
: |
M PİY 203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
10 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR Öğr.Gör. SİBEL AKYÜREK Öğr.Gör. SERDAR BÜYÜKEDES |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Oda Müziği Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. Sahne üzerinde çalacağı eserleri, birlikte icra etmesini sağlar. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Oda Müziği yapıtlarının incelenmesi, birlikte çalmayı öğrenmek, oda müziği repertuarının çağlar boyu gelişimi ve 20. yy. yapıtların tanıtılması ve yorumlanmasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli dönemlere ait piyano ile çalınan oda müziği eserlerinin grup oluşturularak birlikte yorumlanmasıdır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
çalışma odaları,derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sonat formundaki eserin genel değerlendirmesi |
çalışma |
Özel Destek |
|
2 |
Yay ve parmak numarası koyma çalışması |
çalışma |
Gösterim |
|
3 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
4 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
5 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
6 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
7 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
8 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
9 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
10 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
11 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
12 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
13 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
14 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
15 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
16 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
17 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
18 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
19 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
20 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
21 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
22 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
23 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
24 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
25 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
26 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
27 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
28 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
29 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
30 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
31 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
çalışma |
Grup Çalışması |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, J. BRAHMS, C. A. DEBUSSY, G. FAURE, C. FRANCK, Sir E. GRIEG, R. SCHUMANN, F. SCHUBERT, P. HİNDEMİTH, D. SCHOSTAKOVİCH, A. HONEGGER, F. MENDELSSOHN, S. PROKOFİEV, S. RAHCMANİNOV, M. RAVEL, K. HORKY, W. de FESCH, H.P LİNDE, J.M. SPERGER D.MİLHAUD,B.BRİTTEN´in sonatları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
4 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
2 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
0 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
2 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
5 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
2 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
2 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
5 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
6 |
192 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 258 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 10.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 10 |
|
|
|