|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gelişim ve öğrenme psilolojisine giriş |
Ders kitabından ilgili sayfa |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
2 |
Gelişimin doğası |
Yeşilyprak ss.31,49 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
3 |
Bedensel ve devinsel gelişim |
Yeşilyaprak,ss.56,75 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
4 |
Vize |
|
Ödev ve sunu |
|
5 |
Bilişsel gelişim |
Yeşilyaprak,ss.82 ,96 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
6 |
Dil gelişimi |
Yeşilyaprak,ss.100,115 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
7 |
Kişilik gelişimi |
Yeşilyaprak,ss.120,122 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
8 |
Freud´un kişilik gelişimi ile ilgili kuramsal yaklaşımları |
Yeşilyaprak,ss.121 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
9 |
Freud´un Topografik kişilik kuramı |
Yeşilyaprak,ss.122 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
10 |
Freud´un Yapısal kişilik kuramı |
Yeşilyaprak,ss.123 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
11 |
Psikoseksüel Gelişim Kuramı |
Yeşilyaprak,ss.124 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
12 |
Erikson´un Psikososyal Gelişim Kuramı |
Yeşilyaprak,ss.127 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
13 |
Psiososyal Gelişim Dönemleri |
Yeşilyaprak,ss.128 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
14 |
Ahlak Gelişimi |
Yeşilyaprak,ss.128,135 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
15 |
Piaget´in Ahlak Gelişim Kuramı |
Yeşilyaprak,ss.136 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
16 |
Kohlberg´in Ahlak Gelişim Kuramı |
Yeşilyaprak,ss.136,139 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
17 |
Öğrenmenin Doğası |
Yeşilyaprak,ss.154 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
18 |
Öğrenmenin Doğası ile ilgili temel kavramlar |
Yeşilyaprak,ss.155 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
19 |
Öğrenmenin biyolojik temelleri |
Yeşilyaprak,ss.159 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
20 |
Öğrenmeyi etkileyen etmenler |
Yeşilyaprak,ss.165 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
21 |
Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar |
Senemoğlu,ss.85 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
22 |
Davranışçı Öğrenme Kuramları |
Yeşilyaprak,ss.182 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
23 |
Klasik Koşullama |
Senemoğlu,ss.95 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
24 |
Edimsel koşullama |
Yeşilyaprak,ss.192 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
25 |
Davranışçı yaklaşımların sınıf ortamında uygulanması |
Yeşilyaprak,ss.202 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
26 |
Sosyal Öğrenme Kuramı |
Yeşilyaprak,ss.218 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
27 |
Sosyal Öğrenme Kuramının sınıf ortamında uygulanması |
Yeşilyaprak,ss.236 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
28 |
Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme |
Kaya ss.439-462 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
29 |
Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme yaklaşımının sınıf ortamında uygulanması |
Kaya ss.457 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
30 |
Bilgiyi işleme modeli |
Kaya ss.463-493 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
31 |
Bilgiyi işleme modelinin sınıf ortamında uygulanması |
Kaya ss.483 |
Karşılıklı etkileşim soru cevap |
|
32/33/34 |
Final sınavı |
|
klasik değerlendirme sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
0 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|