Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Psikolojisi

Dersin Kodu : K EP 411

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitim Psikoljisi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar.
Gelişim Psikolojisi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklar.
Öğrenme Psikolojisi ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklama yöntem ve tekniklerini tartışır.
Eğitim psikoljisi dersinde kullanılan yöntem ve tekniklerini tartışır.
Öğrencilerin gelişim özelikleri ve gelişim dönemlerini kavrar ve açıklar.
Sınıfta karşılaşılan istenmeyen öğrenci davranışlarını ve yaklaşımlarını açıklar.
Sınıf yönetimi kapsamında aile katılımını ve ilgili tekniklerini öğrenir.
Özel gereksinimi olan çocukları fark etme ve uygun eğitim- öğretim ortamı sağlamayı öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste;öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisi ile ilgili bilgilenmeleri ve meslek yaşamlarında nasıl kulanacaklarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Eğitim psikolojisi hakkında bilgi edinir ve mesleki alanda bu bilgileri kullanmayı öğrenir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Gelişim ve öğrenme psilolojisine giriş Ders kitabından ilgili sayfa Karşılıklı etkileşim soru cevap
2 Gelişimin doğası Yeşilyprak ss.31,49 Karşılıklı etkileşim soru cevap
3 Bedensel ve devinsel gelişim Yeşilyaprak,ss.56,75 Karşılıklı etkileşim soru cevap
4 Vize Ödev ve sunu
5 Bilişsel gelişim Yeşilyaprak,ss.82 ,96 Karşılıklı etkileşim soru cevap
6 Dil gelişimi Yeşilyaprak,ss.100,115 Karşılıklı etkileşim soru cevap
7 Kişilik gelişimi Yeşilyaprak,ss.120,122 Karşılıklı etkileşim soru cevap
8 Freud´un kişilik gelişimi ile ilgili kuramsal yaklaşımları Yeşilyaprak,ss.121 Karşılıklı etkileşim soru cevap
9 Freud´un Topografik kişilik kuramı Yeşilyaprak,ss.122 Karşılıklı etkileşim soru cevap
10 Freud´un Yapısal kişilik kuramı Yeşilyaprak,ss.123 Karşılıklı etkileşim soru cevap
11 Psikoseksüel Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.124 Karşılıklı etkileşim soru cevap
12 Erikson´un Psikososyal Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.127 Karşılıklı etkileşim soru cevap
13 Psiososyal Gelişim Dönemleri Yeşilyaprak,ss.128 Karşılıklı etkileşim soru cevap
14 Ahlak Gelişimi Yeşilyaprak,ss.128,135 Karşılıklı etkileşim soru cevap
15 Piaget´in Ahlak Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.136 Karşılıklı etkileşim soru cevap
16 Kohlberg´in Ahlak Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.136,139 Karşılıklı etkileşim soru cevap
17 Öğrenmenin Doğası Yeşilyaprak,ss.154 Karşılıklı etkileşim soru cevap
18 Öğrenmenin Doğası ile ilgili temel kavramlar Yeşilyaprak,ss.155 Karşılıklı etkileşim soru cevap
19 Öğrenmenin biyolojik temelleri Yeşilyaprak,ss.159 Karşılıklı etkileşim soru cevap
20 Öğrenmeyi etkileyen etmenler Yeşilyaprak,ss.165 Karşılıklı etkileşim soru cevap
21 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar Senemoğlu,ss.85 Karşılıklı etkileşim soru cevap
22 Davranışçı Öğrenme Kuramları Yeşilyaprak,ss.182 Karşılıklı etkileşim soru cevap
23 Klasik Koşullama Senemoğlu,ss.95 Karşılıklı etkileşim soru cevap
24 Edimsel koşullama Yeşilyaprak,ss.192 Karşılıklı etkileşim soru cevap
25 Davranışçı yaklaşımların sınıf ortamında uygulanması Yeşilyaprak,ss.202 Karşılıklı etkileşim soru cevap
26 Sosyal Öğrenme Kuramı Yeşilyaprak,ss.218 Karşılıklı etkileşim soru cevap
27 Sosyal Öğrenme Kuramının sınıf ortamında uygulanması Yeşilyaprak,ss.236 Karşılıklı etkileşim soru cevap
28 Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme Kaya ss.439-462 Karşılıklı etkileşim soru cevap
29 Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme yaklaşımının sınıf ortamında uygulanması Kaya ss.457 Karşılıklı etkileşim soru cevap
30 Bilgiyi işleme modeli Kaya ss.463-493 Karşılıklı etkileşim soru cevap
31 Bilgiyi işleme modelinin sınıf ortamında uygulanması Kaya ss.483 Karşılıklı etkileşim soru cevap
32/33/34 Final sınavı klasik değerlendirme sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof.Dr. Binnur Yeşilyaprak, Eğitim Psikolojisi,Pegem Yayıncılık,Ankara
 Prof.Dr.Alim Kaya,Eğitim Psikolojisi,Pegem A Yayıncılık,Ankara
 KPSS Eğitim Bilimleri Hazırlık kitabı, Pegem Akademi
Diğer Kaynaklar  Prof.Dr. Nuray Senemoğlu, Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Yorum Matbası,Ankara


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 2
2 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 4
4 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 0
5 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 0
6 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
7 Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 3
8 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 3
9 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
10 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
11 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 0
12 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 0
13 Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3