|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Korrepetisyon |
|
Dersin Kodu |
: |
YM ÜVÇ 407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CANAN GÖNCEL UTLU Öğr.Gör. DERYA SİMER BAKIREZEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazandırır. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Eserleri teknik ve müzikal olarak piyano eşlikle çalma yetisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Anasanat programında yeralan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Piyano eşlik ile performans tekniklerinin öğretilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalınacak eserlerin ilgili sanat dalı hocası tarafından belirlenmesi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
2 |
Eserin deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
3 |
Eserin teknik çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
4 |
Eserin müzikalite çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
5 |
Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
6 |
Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından yorumlanması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
7 |
Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından teknik çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
8 |
Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından müzikal çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
9 |
Genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
10 |
Konçertonun 1. bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
11 |
Konçertonun 1. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
12 |
Konçertonun 2. bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
13 |
Konçertonun 2. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
14 |
Konçertonun 3. bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
15 |
Konçertonun 3. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
16 |
Konçertonun tamamının dinlenmesi ve ilgili sanat dalı hocası tarafından sonat verilmesi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
17 |
Sonatın 1.bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
18 |
Sonatın 1.bölümünün teknik ve müzikal çalışması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
19 |
Sonatın 2.bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
20 |
Sonatın 2.bölümünün teknik ve müzikal çalışması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
21 |
Sonatın 3.bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
22 |
Sonatın 3.bölümünün teknik ve müzikal çalışması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
23 |
Sonatın 4.bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
24 |
Sonatın 4.bölümünün teknik ve müzikal çalışması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
25 |
Sonat ve konçertonun tamamının çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
26 |
Sonat ve konçertonun 1.bölümünün ilgili sanat dalı hocası tarafından yorumlanarak çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
27 |
Sonat ve konçertonun 2.bölümünün yorumlanarak çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
28 |
Sonat ve konçertonun 3.bölümünün yorumlanarak çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
29 |
Sonat ve konçertonun tamamının yorumlanarak çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
30 |
Mezuniyet sınavı hazırlık çalışmaları |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
31 |
Mezuniyet sınavı hazırlık provası |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
32/33/34 |
Mezuniyet sınavı ve final notunun verilmesi |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
E.BOZZA - İmage,
C.FRANK - Sonat,
S.PROKOFİEV - Sonat,
MOLUQUE - Konçerto,
A.JOLİVET - Konçerto,
F.DEVİENNE - Konçerto,
W.A.MOZART - Konçerto Re Majör,
POULENC - Sonat,
W.A.MOZART - Konçerto Do Majör,
J. BRAHMS – Sonata Op.120 No. I – II ,
L. CAHUZAC – “Arlequin” Piece Caracteristique ,
C. DEBUSSY – Premiere Rhapsodie,
D. DONDEYNE – Triptyque ,
D. DONDEYNE – Sonatina,
H. GAGNEBIN – Andante et Allegro ,
R. GALLOIS MONTBRUN – Concertstück,
M. MIHALOVICI – Musique Nocturne ,
. I. STRAVINSKY – 3 Pieces,
I. GOTKOVSKY – Concerto Lyrique,
W. A. MOZART – Concerto Kv. 622,
SAİNT-SEANS - Sonat,
W.A.MOZART - Konçerto,
JOLİVET - Konçerto,
HUMMEL - Konçerto ,
H.TOMASİ - Konçerto,
ALMENRADER - İntroduktion und Variations,
O.NUSSİO - Varizioni,
R.STRAUSS - Konçerto No 1,
BEETHOVEN - Sonat,
P. HİNDEMİTH - Sonata,
F.DAVİD - Concertino,
TROMMEL - Suit,
F.KRÜGER - Ungarische Weisen,
KORSAKOV - Bumble Bee,
J.BECK - Sonat,
Orkestra Soloları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
3 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
1 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
1 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
4 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
4 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|