|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalınacak eserlerin ilgili sanat dalı hocası tarafından belirlenmesi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
2 |
Eserin deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
3 |
Eserin teknik çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
4 |
Eserin müzikalite çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
5 |
Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından dinlenmesi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
6 |
Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından yorumlanması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
7 |
Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından teknik çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
8 |
Eserin ilgili sanat dalı hocası tarafından müzikal çalışmasının yapılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
9 |
Genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
10 |
Konçertonun 1. bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
11 |
Konçertonun 1. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
12 |
Konçertonun 2. bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
13 |
Konçertonun 2. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
14 |
Konçertonun 3. bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
15 |
Konçertonun 3. bölümünün teknik ve müzikal çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
16 |
Konçertonun tamamının dinlenmesi ve ilgili sanat dalı hocası tarafından sonat verilmesi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
17 |
Sonatın 1.bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
18 |
Sonatın 1.bölümünün teknik ve müzikal çalışması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
19 |
Sonatın 2.bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
20 |
Sonatın 2.bölümünün teknik ve müzikal çalışması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
21 |
Sonatın 3.bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
22 |
Sonatın 3.bölümünün teknik ve müzikal çalışması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
23 |
Sonatın 4.bölümünün deşifresi |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
24 |
Sonatın 4.bölümünün teknik ve müzikal çalışması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
25 |
Sonat ve konçertonun tamamının çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
26 |
Sonat ve konçertonun 1.bölümünün ilgili sanat dalı hocası tarafından yorumlanarak çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
27 |
Sonat ve konçertonun 2.bölümünün yorumlanarak çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
28 |
Sonat ve konçertonun 3.bölümünün yorumlanarak çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
29 |
Sonat ve konçertonun tamamının yorumlanarak çalışılması |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
30 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
31 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları |
Ön Çalışma |
Gösterim |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
3 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
3 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
1 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
1 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
4 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
4 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|