|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
K ST 111 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CUMALİASLANTÜRK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanatın tarihsel bir sürecin ürünü olduğunu anlayabilme Tarih öncesi ve sonrası çağlarda insanların hangi sanatlarla uğraştığını bilebilme Anadoludaki uygarlıklardan kalan sanat eserlerini tanıyabilme Tarihi değeri olan sanat eserlerinin insanlığın hafızası olduğunu ve korunması gerektiğinin bilincine varabilme Savaşların ve modern bilimin sanatı ve sanatçıyı nasıl etkilediğini açıklayabilme Çağdaş sanat eserlerinin nasıl bir estetik değer içerdiğini açıklayabilme Kültür, tabiat ve sanat varlıklarının korunma ve yaşatılması noktasında, duyarlı ve çağdaş düşünebilme yeteneğine sahiptir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler ilkel toplumdan günümüze kadarki geçen sürede sanatın geçirdiği evreleri uygarlıklar içindeki konumunu, gelişimini anlamayı, açıklamayı ve durumunu değerlendirmeyi gerçekleştirebileceklerdir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sanatın tanımı ve türleri, sanatın başlangıcından itibaren tarihi devirlere kadar ana hatları ile ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat Tarihine Giriş |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
2 |
Sanat Tarihine Giriş-Temel Kavramlar |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
3 |
Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Paleolitik,Mezolitik) |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
4 |
Tarih Öncesi Çağlarda Sanat(Neolitik, Kalkolitik, Maden) |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
5 |
İlk Çağlarda Sanat(Hitit,Firigya,Lidya, Urartu) |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
6 |
İlk Çağlarda Sanat(Hitit,Firigya,Lidya, Urartu) |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
7 |
Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı) |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
Kaynak taraması |
|
|
9 |
Ön Asya Uygarlıkları(Mısır Sanatı) |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
10 |
Mezopotamya Sanatı (Sümer,Asur, Babil) |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
11 |
Mezopotamya Sanatı (Sümer,Asur, Babil) |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
12 |
Primitif (İlkel)Sanat |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
13 |
Pers Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
14 |
Step(Bozkır)Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
15 |
Yunan Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
16 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
17 |
Yunan Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
18 |
Yunan Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
19 |
Etrüsk Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
20 |
Roma Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
21 |
Roma Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
22 |
Roma Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
23 |
Bizans Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
24 |
Bizans Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
25 |
Ara Sınav |
|
|
|
26 |
Hint sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
27 |
Çin sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
28 |
Rus Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
29 |
Eski Amerika Yerli Halk Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
30 |
Roman Sanatı |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
31 |
Gotik Sanat |
Kaynak taraması |
Anlatım,Okuma,
Soru-Cevap |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ADNAN TURANİ, DÜNYA SANAT TARİHİ,REMZİ KİTABEVİ ,1995
GERMAİN BAZİN,SANAT TARİHİ,SOSYAL YAYINLAR ,1998
EKREM AKURGAL,ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ,TÜBİTAK ,2000
ADNAN TURANİ, SANAT TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ.REMZİ KİTABEVİ,1995
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
SANAT DERGİLERİ, BELGESEL(VCD,DVD)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
1 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
0 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
3 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
1 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|