|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ders,ders kitabı ve içeriği hakkında bilgilendirme. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
2 |
Temel teorik bilgiler. Akor nedir.Akorun oluşturulması. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
3 |
Akorun temel durumu ve çevirimleri. Akorların çeşitleri. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
4 |
Üç sesli dört partili akorun yazılması. Akorun serimleri. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
5 |
Seslerin katlanması.Tonik,Subdominant,Dominant fonksiyonları. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
6 |
Akor bağlantıları. Armonik ve melodik hareketler |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
7 |
Akorun taşınması.Seslerin çözülmesi. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
8 |
Diyatonik armoni. Altere edilmemiş akorların kullanılması. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
9 |
Kadanslar. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
10 |
Temel durum akorlarını kullanarak şifreli basın armonize edilmesi. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
11 |
Şifreli bas ve kadanslarla pratik çalışmalar. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
12 |
Öğrenilen bilgilerin tekrarı. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
13 |
Melodinin armonize edilmesi. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
14 |
Melodinin armonize edilmesi. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Benzetim |
|
15 |
Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Benzetim |
|
16 |
Sekstakord.Şifreli basın çözülmesi. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
17 |
Birinci dönemde öğrenilenlerin kısa tekrarı ve eksiklerin giderilmesi. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
18 |
Şifreli basın çözülmesi. Kadanslar. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
19 |
Temel durum ve Sekstakorlar. Melodinin armonize edilmesi. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
20 |
Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
21 |
Sekstakorlar.Problemli Kadanslar. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
22 |
İkinci çevirim.Kvartseksakorlar. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
23 |
K 6/4 Akoruyla şifreli basın armonize edilmesi |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
24 |
K 6/4 Akoruyla melodinin armonize edilmesi |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
25 |
Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
26 |
Genel tekrar. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
27 |
Zayıf zamanda 6/4 akoru |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
28 |
Zayıf zamanda 6/4 akorlarıyla şifreli basın armonize edilmesi |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
29 |
Öğrenilen tüm bilgilerin tekrarlanması ve eksikliklerin tespit edilmesi. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
30 |
Zayıf zamanda 6/4 akorlarıyla melodinin armonize edilmesi |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
31 |
Genel tekrar ve sınava hazırlık. |
1- Armoni kavramı ve fonksiyon kuramıyla ilgili kuramsal bilgiye sahip olmak.
2- 4 sesli şifreli/şifresiz bas ve şan realizasyonları yapabilmek.
3- Tonal müziğin temel malzemesi olan üç-beş akorları ve Ç7’li akorlarını ve bunların çevrimlerini realizasyonlarda kullanabiliyor olmak. |
Düz anlatım |
|
32/33/34 |
Yıl sonu sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
2 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
2 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
2 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
3 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
4 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
2 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
4 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|