Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Koro |
|
Dersin Kodu |
: |
YM ÜVÇ 104 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. SEMİN SÜEDA SİREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır. Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Koro Sınıfı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
2 |
Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
3 |
Ses,solunum organlarının tanıtılması.E.Bayraktar´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
4 |
Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri.Z.Sağlıker´in eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
5 |
Diksiyon ve temiz ses üretme çalışmaları,diyafram alıştırmaları. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
6 |
Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
7 |
Vurgular,anlatım çalışmaları.İstiklal Marşı´nın çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
8 |
Nefes-ses ilişkisinin anlatılması.Praetorius´un eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
9 |
Kısa koro tarihinin tanıtılması. |
Bireysel çalışma |
Düz Anlatım |
|
10 |
Saip Egüz´ün eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
11 |
Halk ezgisi Zekiyem´in çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
12 |
D.Frederichi´nin eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
13 |
Bilgilerin genel tekrarı. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
14 |
Legato -Staccato kavramlarının çalışılması.J.S.Bach´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
15 |
Nüans kavramlarının tanıtılması.O.Gibbons´un eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
16 |
Ses alıştırmaları.Tek ve grup çalışmaları. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
17 |
Çalışılan eserlerin seslendirilmesi. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
18 |
Ses-diyafram,ağız,duruş ile ilgili alıştırmalar. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
19 |
Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları.D.Friderichi´nin eseri(tekrar) |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
20 |
Eser içeriği için doğru motivasyon.F.Schubert´in eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
21 |
H.Akay´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
22 |
İç ve dış yumuşamanın öneminin kavranması.G.Gastoldi´nin eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
23 |
Farklı bir yapı:Türk Müziği.Ali Sevgi´nin eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
24 |
Türkiye ve Batı Koro tarihine genel bir bakış. |
Bireysel çalışma |
Düz Anlatım |
|
25 |
Marşlarımız:10.Yıl Marşı |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
26 |
F.Schubert´in eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
27 |
H.Akay´ın eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
28 |
Barok ve öncesi dönemin kavranması.William Trost´un eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
29 |
Atatürk ve müzik.E.Zuchmayer´in eserinin çalışılması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
30 |
Belli başlı korolardan dinletiler sunulması. |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
31 |
Genel tekrar. sınava hazırlık |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
32/33/34 |
Final sınavı |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
1 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
1 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
4 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
4 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|