|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencinin düzeyinin tespit edilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Eksiklerinin giderilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Teknik beceriyi geliştirecek gam, arpej ve metodların verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
4 |
Ton ve müzikalite çalışmalarının yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
6 |
Verilen etüdün dinlenmesi ve teknik çalışmalar yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Eşlik dersi ve sınav harici repertuvarı için eser seçimi ve deşifresi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Eserin teknik çalışmasının yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Eserin müzikalite çalışması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Eserin dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Etüd verilmesi ve teknik çalışmalar yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler/ |
|
12 |
Verilen etüdün dinlenmesi ve yeni eser verilip deşifresinin yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Eserin teknik çalışmasının yapılması |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
14 |
Eserin müzikalite çalışmasının yapılması ve etüd verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Eserin ve etüdün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
16 |
Dönem sonu genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi, deşifrelerinin yapılması. |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
17 |
Etüd ve konçertonun verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Ödev |
|
18 |
Konçertonun birinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Konçertonun ikinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Etüdün dinlenmesi, konçertonun bir ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Konçertonun üçüncü bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Konçertonun tamamının dinlenmesi ve sonat verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Sonatın dördüncü bölümünün ve konçertonun tamamının dinlenmesi, sıvav etüdünün verilmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler-Ödev |
|
27 |
Sonatın ve etüdün tamamının dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Konçerto ve sonatın dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Konçerto ve sonatın tamamının dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Konçerto, sonat ve etüdün tamamının dinlenmesi |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final sınavına hazırlık çalışmaları |
Bireysel Çalışma |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Yıl Sonu Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
P.HİNDEMİTH - Sonat,
G.P.TELEMAN - Solo Sonatlar,
J.S.BACH - Sonat,
F.DOPPLER - Air Velaques,
F.POULENC - Sonat,
CİMAROSA - Konçerto,
TELEMAN - Konçerto,
TELEMAN - Sonat,
J.S.BACH - Sonat
H. BAERMANN – Introduction and Polonai,
E. CHAUSSON – Andante et All,
J. HOROVITZ – Sonatina ,
W. A. MOZART – Grande Sonate after Kv. 581,
K. PENDERECKI – Prelude for Solo Clarinet in Bb,
F. POULENC – Sonate ,
WEBER - Andante Rondo Ungarese,
STAMİTZ - Konçerto,
J.C.BACH - Konçerto Mi bemol majör
DEVİENNE - Konçerto,
FASCH - Sonat Do majör,
KALLİWODA - Variations,
DANZİ - Konçerto,
MOZART - Konçerto No:3,
HAYDN - Konçerto No:1,
MARCELLO - Sonat,
J.B.ARBAN - Carnaval de Venice,
L.BLOZHEVÇH - Konçerto No:5,
V.STOR - Konçerto
J.HAYDN - Konçerto ,
K. SEROCKİ - Sonata ,
C. M. von WEBER - Romance ,
G. P. TELEMAN - Sonata in F min.,
S. RACHMANİNOF - Vocalise,
C.WİLCOXON - All Amerikan Drummer,
MOZART - Eine Kleine Nacht Musik,
. BACH - Sarabande,
BEETHOVEN - Sonat Patetica
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
4 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
4 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
3 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
4 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
5 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|