Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Salon Dansları

Dersin Kodu : TYM 441

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Salon dans formlarını bilir ve uygular.
Salon dans adımlarını bilir ve uygular.
Vücut Pozisyonları ekseninde çalışarak kendi bedeni üzerine estetik yaklaşımını kazanıp, kendi dans çalışmalarında uygular.
Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular.
Modern dönemin dans kültürünün öğrenilerek, dönemin atmosferinin içinde karakterin bedensel formu üzerine yaklaşım sunar.
Salon dans adımlarını kullanarak koreografi oluşturur ve uygular
Eşli danslarda kadın-erkek pozisyonlarını dönemsel özelliklerine göre ayırt eder ve uygular
Eşli, tekli ve grup danslarını kullanarak koreografi oluşturur ve uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TİM 331 Oyunculuk III

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin sahne disiplini içerisinde tarihi ve karakter danslarını öğrenerek, kendi doğal mekanizmasına karaktere dönüşümünde esneklik kazandırıp , yaşadığı dönemin karakteristik atmosferini algılayacak temel dans adımlarını öğretmek

Dersin İçeriği : Karakter dans temel egzersizleri. Karakter dans kol ve ayak pozisyonu çalışmaları. Karakter Danslar: Mazurka, Çardaş, Flamenko, Tarantella, Tango.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans Stüdyosu.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı.
2 Isınma ve Koordinasyon.Vals´e giriş. Örnek Olay / Olgu
3 Isınma ve Koordinasyon. Vals üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
4 Isınma ve Koordinasyon. Vals üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü Örnek Olay / Olgu
5 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango´ya giriş. Örnek Olay / Olgu
6 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
7 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü Örnek Olay / Olgu
8 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü Örnek Olay / Olgu
9 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma yedinci ve sekizinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
10 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma dokuzuncu ve onuncu figür etüdü Örnek Olay / Olgu
11 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma onbirinci ve onikinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
12 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma onüçüncü figür etüdü Örnek Olay / Olgu
13 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma ondördüncü figür etüdü Örnek Olay / Olgu
14 Ara sınav
15 Dönem analizi ve genel tekrar Örnek Olay / Olgu
16 Dönem analizi ve genel tekrar Örnek Olay / Olgu
17 Isınma ve Koordinasyon. Flamenko´ya giriş ve ana ritim tanıtımı Örnek Olay / Olgu
18 Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
19 Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü Örnek Olay / Olgu
20 Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü Örnek Olay / Olgu
21 Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma yedinci ve sekizinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
22 Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma dokuzuncu ve onuncu figür etüdü Örnek Olay / Olgu
23 Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma onbirinci ve onikinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
24 Ara sınav
25 Isınma ve Koordinasyon. Üst Seviye Modern Dans Teknikleri´ne giriş. Örnek Olay / Olgu
26 Isınma ve Koordinasyon. Isadora Duncan Yöntemi birinci etüt. Örnek Olay / Olgu
27 Isınma ve Koordinasyon. Isadora Duncan Yöntemi ikinci etüt. Örnek Olay / Olgu
28 Isınma ve Koordinasyon. Pina Bausch Yöntemi birinci ve ikinci etüt. Örnek Olay / Olgu
29 Isınma ve Koordinasyon. Martha Graham Yöntemi birinci etüt. Örnek Olay / Olgu
30 Isınma ve Koordinasyon. Martha Graham Yöntemi ikinci etüt. Örnek Olay / Olgu
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları
32/33/34 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  "TANETS"-Sovremennıy i klassiçeskiy tanets (Pol Bottomer)
 "BATI DANS TARİHİ" Nasuh BARIN
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. 2
2 Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 1
3 Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. 1
4 Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. 4
5 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 0
6 Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. 2
7 Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 4
8 Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. 5
9 Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 1
10 Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 5
11 Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. 1
12 Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. 1
13 Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. 5
14 Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. 1
15 Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. 0
16 Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 2
17 Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 2 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3