|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Davranış Psikolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
TİK 220 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SERDALGÖKAYAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Psikolojinin temel kavramlarını öğrenerek kişisel ve akademik yaşamı içerisinde karşılaştığı birçok kavramı detaylı bir şekilde öğrenebilir. Öğrendiği yeni kavram ve bilgiler kişisel anlamda farkındalığını arttırır ve bu durum da kişisel gelişimini olumlu etkiler. Öğrendiği yeni bilgilerle birlikte olaylara ve kişilere olan bakış açısı değişebilir ve gelişebilir. Öğrendiği bilgileri kişilerarası iletişimini güçlendirmek için kullanabilir. Eğitim alanı olan tiyatro sanatı ve oyunları içerisinde yeralan psikolojik karakterleri ve bu karakterlerin gelişimini daha iyi tanır. Oyunlarında, hakkında daha detaylı bilgi sahibi olduğu psikolojik karakterleri ve rahatsızlık düzeyindeki patolojik karakterleri daha etkili bir şekilde canlandırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Psikolojinin temel kavramlarını öğrencilere anlatmak, kişisel ve mesleki yaşantılarında bu bilgileri kullanarak kişisel gelişimlerine katkı sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Psikoloji biliminin doğası,Kişilik psikolojisi, Benlik kuramları ile psikolojik rahatsızlıklar.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Psikoloji biliminin doğası, Değişik yaklaşım türleri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
2 |
Psikoljinin tanımı, Psikolojinin alanları |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
3 |
Duyum ve algılama |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
4 |
Öğrenme |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
5 |
Güdülenme |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
6 |
Heyecan, Heyecanların incelenmesi |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
7 |
Kaygı, Engellenme, Çatışma |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
8 |
Günlük yaşantımızda güdü ve heyecanlar, Kaygı ve gerginlikle başaçıkma yolları, Engellenmeyle başaçıkma yolları, Saldırganlık eğilimi. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
9 |
Yaşam boyu gelişim, Bireyin bedensel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi. |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
10 |
Çocuğa kötü davranma ve altında yatan sebepleri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
11 |
Boşanma, nedenleri ve etkileri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
12 |
Kişilik psikolojisi, Freud´un kişilik kuramı |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
13 |
Benlik kuramları (Rogers´ın benlik kuramı Maslow´un kuramı) |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
14 |
Ara Sınav |
|
Yazılı Sınav |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
17 |
Normaldışı davranışlar psikolojisi, Normaldışılığın tanımı |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
18 |
Kaygıyla ilgili bozukluklar, Fobiler |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
19 |
Obsesif-kompulsif bozukluklar |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
20 |
Konversiyon histerisi, Psikojenik ağrı, Hipokondri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
21 |
Dissosiyatif bozukluklar, Psikolojik amnezi, Psikojenik füg, Birden fazla kişilik |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
22 |
Psikozlar, Şizofreni |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
23 |
Paranoid bozukluk, Bipolar bozukluk |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
24 |
Organik zihin bozuklukları |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
25 |
Madde bağımlılığına bağlı bozukluklar,Alkolizm, Uyuşturucu madde kullanımı ve tedavileri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
26 |
Psikoseksüel bozukluklar |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
27 |
Kişilik bozuklukları |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
28 |
Psikoterapi yöntemleri, ilaç tedavileri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
29 |
Psikoterapi yöntemleri, ilaç tedavileri |
Kaynak Okuma, Araştırma |
Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası |
|
30 |
Ara Sınav |
|
Yazılı Sınav |
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final |
|
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU Remzi kitabevi (1991)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
1 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
5 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
1 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
2 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
2 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
1 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
2 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
3 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
1 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
2 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|