Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Davranış Psikolojisi

Dersin Kodu : TİK 220

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SERDALGÖKAYAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Psikolojinin temel kavramlarını öğrenerek kişisel ve akademik yaşamı içerisinde karşılaştığı birçok kavramı detaylı bir şekilde öğrenebilir.
Öğrendiği yeni kavram ve bilgiler kişisel anlamda farkındalığını arttırır ve bu durum da kişisel gelişimini olumlu etkiler.
Öğrendiği yeni bilgilerle birlikte olaylara ve kişilere olan bakış açısı değişebilir ve gelişebilir.
Öğrendiği bilgileri kişilerarası iletişimini güçlendirmek için kullanabilir.
Eğitim alanı olan tiyatro sanatı ve oyunları içerisinde yeralan psikolojik karakterleri ve bu karakterlerin gelişimini daha iyi tanır.
Oyunlarında, hakkında daha detaylı bilgi sahibi olduğu psikolojik karakterleri ve rahatsızlık düzeyindeki patolojik karakterleri daha etkili bir şekilde canlandırır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Psikolojinin temel kavramlarını öğrencilere anlatmak, kişisel ve mesleki yaşantılarında bu bilgileri kullanarak kişisel gelişimlerine katkı sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Psikoloji biliminin doğası,Kişilik psikolojisi, Benlik kuramları ile psikolojik rahatsızlıklar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Psikoloji biliminin doğası, Değişik yaklaşım türleri Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
2 Psikoljinin tanımı, Psikolojinin alanları Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
3 Duyum ve algılama Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
4 Öğrenme Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
5 Güdülenme Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
6 Heyecan, Heyecanların incelenmesi Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
7 Kaygı, Engellenme, Çatışma Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
8 Günlük yaşantımızda güdü ve heyecanlar, Kaygı ve gerginlikle başaçıkma yolları, Engellenmeyle başaçıkma yolları, Saldırganlık eğilimi. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
9 Yaşam boyu gelişim, Bireyin bedensel, bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimi. Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
10 Çocuğa kötü davranma ve altında yatan sebepleri Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
11 Boşanma, nedenleri ve etkileri Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
12 Kişilik psikolojisi, Freud´un kişilik kuramı Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
13 Benlik kuramları (Rogers´ın benlik kuramı Maslow´un kuramı) Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
14 Ara Sınav Yazılı Sınav
15 Dönem analizi ve genel tekrar Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
16 Dönem analizi ve genel tekrar Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
17 Normaldışı davranışlar psikolojisi, Normaldışılığın tanımı Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
18 Kaygıyla ilgili bozukluklar, Fobiler Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
19 Obsesif-kompulsif bozukluklar Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
20 Konversiyon histerisi, Psikojenik ağrı, Hipokondri Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
21 Dissosiyatif bozukluklar, Psikolojik amnezi, Psikojenik füg, Birden fazla kişilik Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
22 Psikozlar, Şizofreni Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
23 Paranoid bozukluk, Bipolar bozukluk Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
24 Organik zihin bozuklukları Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
25 Madde bağımlılığına bağlı bozukluklar,Alkolizm, Uyuşturucu madde kullanımı ve tedavileri Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
26 Psikoseksüel bozukluklar Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
27 Kişilik bozuklukları Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
28 Psikoterapi yöntemleri, ilaç tedavileri Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
29 Psikoterapi yöntemleri, ilaç tedavileri Kaynak Okuma, Araştırma Küçük Grup Tartışması - Düz Anlatım - Tartışma - Beyin Fırtınası
30 Ara Sınav Yazılı Sınav
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları
32/33/34 Final Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İnsan ve Davranışı, Doğan CÜCELOĞLU Remzi kitabevi (1991)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. 5
2 Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 1
3 Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. 0
4 Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. 5
5 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 1
6 Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. 0
7 Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 2
8 Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. 2
9 Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 0
10 Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 5
11 Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. 1
12 Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. 2
13 Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. 0
14 Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. 0
15 Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. 3
16 Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 2
17 Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. 1
18 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
19 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 69
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.76
Dersin AKTS Kredisi: 3