|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Vücut Dili ve Plastiği II |
|
Dersin Kodu |
: |
TYM 243 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dönem tavır ve rütüellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasını bilir ve müzik eşliğinde egzersizlerle uygular. Dönemlerin bay ve bayan selamlarını hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasını bilir ve müzik eşliğinde uygular. Farklı dinlere ait ritüelleri hiyararşi sıralamasını bilir ve müzik eşliğinde uygular. Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini bilir ve uygular. Karmaşık figürler üzerinde çalışarak vücut plastiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular Dönem aksesuvarlarını dönemin gerektirdiği tarzlarda kullanır ve müzik eşliğinde uygular. Dönemlerin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre sofra adabı kurallarını bilir ve müzik eşliğinde uygular. Karakterlere ait tavır ve davranışları dönemsel özelliklerine uygun olarak ifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TYM 143 Vücut Dili ve Plastiği I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması. 16. yy´dan günümüze kadar Avrupa dönem tavır ve rütellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre uygulanması. Beden kullanım estetiğinin, plastiğinin ve vücut koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi elemetlerinin edinilmesi ve kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İnsan hareketlerinin vücut diliyle estetik anlatımı. (Yürüyüşler, duruşlar, oturuşlar.) Kültürel ve tarihi farklılıklar gösteren insan hareketlerinin vücut diliyle anlatımı. (Aristokrat davranışları, halktan insan davranışları vb.) Yelpaze kullanımı çalışmaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans Stüdyosu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı |
|
|
|
2 |
Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
3 |
16. yy-17. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
4 |
16. yy-17. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
5 |
16. yy-17. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
6 |
16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
7 |
16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
8 |
16. yy-17. yy dönemlerin bireysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
9 |
18. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri |
|
|
|
10 |
18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine bireysel uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
11 |
18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine yürüyüşü, oturuşu, kalkışı barındıran eşli uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
12 |
18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
13 |
18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış toplu egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
14 |
Ara sınav |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
17 |
19. yy el öpüşleri üzerine uygulama çalışmaları |
|
|
|
18 |
19. yy düello ritüelinde eldiven atma çalışmaları |
|
|
|
19 |
19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine bireysel uygulama çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
20 |
19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine toplu uygulama çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
21 |
19. yy ve 20. yy´da konuşma tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
22 |
19. yy ve 20. yy´da hizmetçi tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
23 |
Ara sınav |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
24 |
Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
25 |
Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
26 |
Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması |
|
|
|
27 |
Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
28 |
20. yy´da bay ve bayanların farklı mekanlarda şapka, baston ve yelpaze kullanımı ile selamlaşmalar üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
29 |
Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
30 |
Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri |
|
|
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Barın, Nasuh (1999), Batı Dansları Tarihi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı
Andrews, Ted (2008), Büyüsel Dans Teknikleri, İstanbul: Nee Age Yayınları
Stoyanov, Pencho (2001), Analiz Muzika Horeografia, Sofia
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
0 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
3 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
2 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
3 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
1 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
1 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
1 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
1 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
0 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
1 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|