Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Vücut Dili ve Plastiği II

Dersin Kodu : TYM 243

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dönem tavır ve rütüellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasını bilir ve müzik eşliğinde egzersizlerle uygular.
Dönemlerin bay ve bayan selamlarını hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasını bilir ve müzik eşliğinde uygular.
Farklı dinlere ait ritüelleri hiyararşi sıralamasını bilir ve müzik eşliğinde uygular.
Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini bilir ve uygular.
Karmaşık figürler üzerinde çalışarak vücut plastiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular
Dönem aksesuvarlarını dönemin gerektirdiği tarzlarda kullanır ve müzik eşliğinde uygular.
Dönemlerin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre sofra adabı kurallarını bilir ve müzik eşliğinde uygular.
Karakterlere ait tavır ve davranışları dönemsel özelliklerine uygun olarak ifade eder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TYM 143 Vücut Dili ve Plastiği I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması. 16. yy´dan günümüze kadar Avrupa dönem tavır ve rütellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre uygulanması. Beden kullanım estetiğinin, plastiğinin ve vücut koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi elemetlerinin edinilmesi ve kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği : İnsan hareketlerinin vücut diliyle estetik anlatımı. (Yürüyüşler, duruşlar, oturuşlar.) Kültürel ve tarihi farklılıklar gösteren insan hareketlerinin vücut diliyle anlatımı. (Aristokrat davranışları, halktan insan davranışları vb.) Yelpaze kullanımı çalışmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans Stüdyosu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı
2 Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları Örnek Olay / Olgu
3 16. yy-17. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma Örnek Olay / Olgu
4 16. yy-17. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları Örnek Olay / Olgu
5 16. yy-17. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmaları Örnek Olay / Olgu
6 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
7 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
8 16. yy-17. yy dönemlerin bireysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
9 18. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri
10 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine bireysel uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
11 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine yürüyüşü, oturuşu, kalkışı barındıran eşli uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
12 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri Örnek Olay / Olgu
13 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış toplu egzersizleri Örnek Olay / Olgu
14 Ara sınav Örnek Olay / Olgu
15 Dönem analizi ve genel tekrar Örnek Olay / Olgu
16 Dönem analizi ve genel tekrar
17 19. yy el öpüşleri üzerine uygulama çalışmaları
18 19. yy düello ritüelinde eldiven atma çalışmaları
19 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine bireysel uygulama çalışmaları Örnek Olay / Olgu
20 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine toplu uygulama çalışmaları Örnek Olay / Olgu
21 19. yy ve 20. yy´da konuşma tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
22 19. yy ve 20. yy´da hizmetçi tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
23 Ara sınav Örnek Olay / Olgu
24 Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
25 Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
26 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması
27 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması Örnek Olay / Olgu
28 20. yy´da bay ve bayanların farklı mekanlarda şapka, baston ve yelpaze kullanımı ile selamlaşmalar üzerine uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
29 Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri Örnek Olay / Olgu
30 Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları
32/33/34 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Barın, Nasuh (1999), Batı Dansları Tarihi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı
 Andrews, Ted (2008), Büyüsel Dans Teknikleri, İstanbul: Nee Age Yayınları
 Stoyanov, Pencho (2001), Analiz Muzika Horeografia, Sofia
 i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. 0
2 Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 0
3 Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. 0
4 Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. 3
5 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 0
6 Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. 2
7 Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 3
8 Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. 4
9 Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 1
10 Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 5
11 Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. 1
12 Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. 1
13 Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. 5
14 Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. 1
15 Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. 0
16 Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 2
17 Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 1 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 69
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.76
Dersin AKTS Kredisi: 3