Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eskrim II |
|
Dersin Kodu |
: |
TYM 237 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ATAKANAKÇAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek uygular Sahne üzerinde plastik, ritmik ve estetik olarak hareket etme becerisini kavrar ve uygular Temel eskrim egzersizlerini uygular Eskrimi tarihsel gelişimi ile kavrar Temel eskrim bilincinin önemini kavrar Doğru silah kullanım tekniklerini bilir ve uygular Atak ve savunma tekniklerini bilir ve uygular Tekrarlanabilir hareketler sergileyerek vücut olanaklarını geliştirir ve kullanır. Kurulmuş eskrim sahne koreografisini teknik ve artistik açıdan uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TYM 137 Eskrim I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sahne performansına yardımcı olarak, sahne üzerinde duruş, farkındalık, genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek, temel silahların (Kılıç, Flöre, Epe) kullanım yöntem ve teknikleri üzerine çalışarak eskrim sahnelerinin teknik ve artistik açıdan uygulanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eskrim dersi; kılıç, flöre, epe ve bunların kullanımına ilişkin kuralları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Silahlı mesafe çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Silahlı mesafe çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Kontr - parad çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Kontr - parad çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Kontr - parad çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Kombine hareketlerle 4 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Kombine hareketlerle 4 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Kombine hareketlerle 6 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Kombine hareketlerle 6 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Kombine hareketlerle 8 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Kombine hareketlerle 8 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Kombine hareketlerle 7 hattı üzerinde atak-savunma hareketleri üzerinde çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Ara sınav |
|
|
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Eskrimde flöre basit atak. Direkt Atak. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Eskrimde flöre basit atak. Degaje Atak. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Eskrimde flöre basit atak. Kupe Atak. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Eskrimde flöre basit atak. Kontr-Degaje Atak. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Ara sınav |
|
|
|
22 |
Eskrimde Flöre Birleşik Ataklar. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Sağ üst bölgeye birleşik ataklar. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Sağ üst bölgeye birleşik ataklar. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Sol üst bölgeye birleşik ataklar. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Sol üst bölgeye birleşik ataklar. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Sağ alt bölgeye birleşik ataklar. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Sağ alt bölgeye birleşik ataklar. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Sol alt bölgeye birleşik ataklar. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Sol alt bölgeye birleşik ataklar. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
1 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
0 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
2 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
1 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
1 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
4 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
0 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
1 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
1 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|