Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Vücut Dili ve Plastiği I

Dersin Kodu : TYM 143

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hareket-Ritim koordinasyonu geliştirerek önemini kavrar ve uygular.
Hayvan hareketkeri üzerine çalışarak, kendi bedeni üzerine farkındalık sağlar.
Vücut esnetme tekniklerini bilir ve uygular
Hayvan hareketkeri üzerinden yürüyüş-ritim ilişkisini kavrar.
Periferik bakışını geliştirerek, önemini kavrar ve uygular.
Çalışılan hayvan hareketlerini bir öykü içinde koreografik figürlerle ifade eder.
Vücut plastiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular.
Vücut estetiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması, hayvan hareketleri taklit edilerek beden kullanım estetiğinin ve fiziksel koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi egzersizleri ile kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği : Hayvan hareketlerinin insan vücudu yoluyla estetik anlatımı. (Kuş, kedi, yılan, köpek, kelebek vb.) İnsan diyaloglarının vücut dili yoluyla estetik anlatımı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans Stüdyosu.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı
2 Isınma Egzersizlerine giriş Gösterim
3 Isınma Egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama Gösterim
4 Kelebeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde grup olarak Koordinasyon Egzersizlerine giriş Gösterim
5 Kelebeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak Koordinasyon Egzersizleri üzerine çalışma. Gösterim
6 Kelebeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak Koordinasyon Egzersizleri üzerine çalışma.
7 Kedinin temel hareketlerinin müzik eşliğinde gösterilmesi. Gösterim
8 Kedinin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma Gösterim
9 Kanguru hareketlerinden oluşan koreografi ile müzik eşliğinde çalışma Gösterim
10 Kartalın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma Gösterim
11 Kelebeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak çalışma. Gösterim
12 Ara sınav
13 Kurbağanın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma Gösterim
14 Atın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma Gösterim
15 Dönem analizi ve genel tekrar
16 Dönem analizi ve genel tekrar
17 Horoz ve tavuğun temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde grup olarak koordinasyon egzersizleri üzerine çalışma Gösterim
18 Köpeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma. Gösterim
19 Köpeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak çalışma. Gösterim
20 Ördeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde grup olarak çalışma Gösterim
21 Ördeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografiyi ile müzik eşliğinde bir lideri takip ederek farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak çalışma. Gösterim
22 Örümceğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde bireysel olarak çalışma Gösterim
23 Yılanın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile düzlemsel hatta müzik eşliğinde grup olarak çalışma Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
24 Yılanın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile düzlemsel hatta müzik eşliğinde grup olarak çalışma Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
25 Küçük kuşların temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile bireysel ve grup olarak müzik eşliğinde çalışma Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
26 Ara sınav
27 Sineğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile bireysel ve grup olarak müzik eşliğinde çalışma Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
28 Hamam böceğinin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile bireysel ve grup olarak müzik eşliğinde çalışma Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
29 Karıncanın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile bireysel ve grup olarak müzik eşliğinde çalışma Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
30 Final sınavı hazırlık çalışmaları Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları
32/33/34 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Barın, Nasuh (1999), Batı Dansları Tarihi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı
 Andrews, Ted (2008), Büyüsel Dans Teknikleri, İstanbul: Nee Age Yayınları
 Stoyanov, Pencho (2001), Analiz Muzika Horeografia, Sofia
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. 2
2 Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 0
3 Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. 0
4 Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. 3
5 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 0
6 Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. 2
7 Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 3
8 Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. 2
9 Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. 1
10 Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 5
11 Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. 1
12 Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. 1
13 Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. 5
14 Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. 1
15 Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. 1
16 Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 2
17 Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 4 1 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 69
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.76
Dersin AKTS Kredisi: 3