|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Vücut Dili ve Plastiği I |
|
Dersin Kodu |
: |
TYM 143 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hareket-Ritim koordinasyonu geliştirerek önemini kavrar ve uygular. Hayvan hareketkeri üzerine çalışarak, kendi bedeni üzerine farkındalık sağlar. Vücut esnetme tekniklerini bilir ve uygular Hayvan hareketkeri üzerinden yürüyüş-ritim ilişkisini kavrar. Periferik bakışını geliştirerek, önemini kavrar ve uygular. Çalışılan hayvan hareketlerini bir öykü içinde koreografik figürlerle ifade eder. Vücut plastiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular. Vücut estetiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması, hayvan hareketleri taklit edilerek beden kullanım estetiğinin ve fiziksel koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi egzersizleri ile kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hayvan hareketlerinin insan vücudu yoluyla estetik anlatımı. (Kuş, kedi, yılan, köpek, kelebek vb.) İnsan diyaloglarının vücut dili yoluyla estetik anlatımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dans Stüdyosu. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı |
|
|
|
2 |
Isınma Egzersizlerine giriş |
|
Gösterim |
|
3 |
Isınma Egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim |
|
4 |
Kelebeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde grup olarak Koordinasyon Egzersizlerine giriş |
|
Gösterim |
|
5 |
Kelebeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak Koordinasyon Egzersizleri üzerine çalışma. |
|
Gösterim |
|
6 |
Kelebeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak Koordinasyon Egzersizleri üzerine çalışma. |
|
|
|
7 |
Kedinin temel hareketlerinin müzik eşliğinde gösterilmesi. |
|
Gösterim |
|
8 |
Kedinin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma |
|
Gösterim |
|
9 |
Kanguru hareketlerinden oluşan koreografi ile müzik eşliğinde çalışma |
|
Gösterim |
|
10 |
Kartalın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma |
|
Gösterim |
|
11 |
Kelebeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak çalışma. |
|
Gösterim |
|
12 |
Ara sınav |
|
|
|
13 |
Kurbağanın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma |
|
Gösterim |
|
14 |
Atın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma |
|
Gösterim |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
17 |
Horoz ve tavuğun temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde grup olarak koordinasyon egzersizleri üzerine çalışma |
|
Gösterim |
|
18 |
Köpeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde çalışma. |
|
Gösterim |
|
19 |
Köpeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak çalışma. |
|
Gösterim |
|
20 |
Ördeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde grup olarak çalışma |
|
Gösterim |
|
21 |
Ördeğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografiyi ile müzik eşliğinde bir lideri takip ederek farklı sahne yerleşimleri ile (Diyagonel, Dairesel ve Düzlemsel) grup olarak çalışma. |
|
Gösterim |
|
22 |
Örümceğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile müzik eşliğinde bireysel olarak çalışma |
|
Gösterim |
|
23 |
Yılanın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile düzlemsel hatta müzik eşliğinde grup olarak çalışma |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Yılanın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile düzlemsel hatta müzik eşliğinde grup olarak çalışma |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Küçük kuşların temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile bireysel ve grup olarak müzik eşliğinde çalışma |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Ara sınav |
|
|
|
27 |
Sineğin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile bireysel ve grup olarak müzik eşliğinde çalışma |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Hamam böceğinin temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile bireysel ve grup olarak müzik eşliğinde çalışma |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Karıncanın temel hareketlerinden oluşan bir koreografi ile bireysel ve grup olarak müzik eşliğinde çalışma |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Barın, Nasuh (1999), Batı Dansları Tarihi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı
Andrews, Ted (2008), Büyüsel Dans Teknikleri, İstanbul: Nee Age Yayınları
Stoyanov, Pencho (2001), Analiz Muzika Horeografia, Sofia
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
2 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
0 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
3 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
2 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
3 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
2 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
1 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
1 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
1 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
1 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
1 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
2 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
4 |
1 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 69 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|