|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eskrim I |
|
Dersin Kodu |
: |
TYM 137 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ATAKANAKÇAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek uygular Hareket-Nefes koordinasyonunun önemini kavrayıp uygular Sahne üzerinde plastik ve ritmik olarak hareket etme becerisini kavrar ve uygular Temel eskrim egzersizlerini uygular Eskrimi tarihsel gelişimi ile kavrar Temel eskrim bilincinin önemini kavrar Doğru silah kullanım tekniklerini bilir ve uygular Silahları tanır ve ayırt eder Basit atak ve savunma tekniklerini bilir ve uygular Eylem içerisinde hızlı düşünme ve tepki verme becerisini kavrar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sahne performansına yardımcı olarak, sahne üzerinde duruş, farkındalık, genel denge, yumuşaklık, konsantrasyon, koordinasyon, refleks, zamanlama, aksiyon-reaksiyon ilişkisi, ritim değişikliklerine uyum becerilerini geliştirerek, temel silahların (Kılıç, Flöre, Epe) kullanım yöntem ve tekniklerinin uygulama çalışmaları ile kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eskrim dersi; kılıç, flöre, epe ve bunların kullanımına ilişkin kuralları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilerle tanışma ve yıllık ders planının tanıtımı |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Eskrim tarihine genel bakış |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Silahların tanınması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Eskrim sanatı ile ilgili genel bilgilerin kavranması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Selam çalışma ve uygulamaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Duruş ve yürüyüş çalışmalarına giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
İleri-geri yürüyüş çalışmaları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
İleri-geri yürüyüş çalışmaları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
İleri-geri yürüyüş çalışmaları üzerine çalışma ve uygulama. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Mesafe çalışma ve uygulamaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Mesafe çalışma ve uygulamaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Öne-arkaya çapraz geçiş egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Öne-arkaya sıçrama egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Ara sınav |
|
|
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Silah tutuşlarına giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Silah tutuşları üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Silah tutuşları üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Göster - Hamle tekniğinin öğretilmesi ve uygulanması |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
6 Hattı üzeriden yürüyerek, hamle ve yürüyerek hamle ile ataklar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
4 Hattı üzeriden yürüyerek, hamle ve yürüyerek hamle ile ataklar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
8 Hattı üzeriden yürüyerek, hamle ve yürüyerek hamle ile ataklar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
7 Hattı üzeriden yürüyerek, hamle ve yürüyerek hamle ile ataklar |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
6 Hattı üzerinden parad ripost çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
4 Hattı üzerinden parad ripost çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
8 Hattı üzerinden parad ripost çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Ara sınav |
|
|
|
29 |
Kombine hareketlere giriş |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Kombine hareketler üzerine çalışma ve uygulama |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
0 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
0 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
2 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
0 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
0 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
0 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
0 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
4 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
0 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
1 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
0 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
1 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
3 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
1 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 67 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|