|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilerle tanışma ve "ekip" bilincinin gerekliliğinin anlatılması ve mesleki etiğin temel bilgilerinin verilmesi. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
"Öykü kavramı, gözlem ve dikkat" üzerine çalışma. Etüt etme mantığı. Beş duyu etüdlerine giriş. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Önerilmiş koşul ve Eylem. Eylemi ortaya sunan koşulların incelenmesi. Eylemli Analiz (yaparak düşünmek). Beş Duyu Etütleri üzerine çalışma ve "Eğer ben olsaydım" prensibinin anlatılması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
"Eğer ben olsaydım" prensibi üzerinden önerilmiş koşul ve eylem. Eylemin uygulamalı incelenmesi ve beden dilinin önemi. Eylemli analiz üzerinden Beş Duyu Etütleri üzerine çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Önerilmiş koşul içerisinde şartsız ve koşulsuz "inanma duygusu" ve eylemlerini "aklama". Beş Duyu etütleri üzerine çalışma ve Nesne Merkezli Etütlere giriş. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
"Amaç" ve "Çatışma" kavramı üzerine çalışma. Nesne Merkezli Etütler üzerine çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
"Amaç" ve "Çatışma" kavramı üzerine uygulamalı çalışma ve beden dili çalışmaları. Nesne Merkezli Etütler üzerine çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Öykü, Olaylar Dizisi ve Mantıksal Dizin (nedenler dizisi) analizleri ve Kelime Merkezli Etütlere giriş. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Öykü, Olaylar Dizisi ve Mantıksal Dizinin eylemli analiz yoluyla uygulama yöntemleri ve Kelime Merkezli Etütler üzerine uygulamalı çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Beş duyu, Nesne merkezli ve Kelime merkezli etüdlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
"Gözlem", "Fantezi geliştirme", "Metamorfoz (Başkalaşım)" çalışmaları üzerine Hayvan ve Nesne Olmak etütlerine giriş. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
"Gözlem", "Fantezi geliştirme", "Metamorfoz (Başkalaşım)" çalışmaları üzerine Hayvan etütlerine uygulamalı çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
"Gözlem", "Fantezi geliştirme", "Metamorfoz (Başkalaşım)" çalışmaları üzerine Nesne Olmak Etütlerine uygulamalı çalışma |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Hayvan Etütleri ve Nesne Olmak etüdlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
*Ödev1: Konstantin Stanislavskiy "Bir Aktör Hazırlanıyor" adlı kitabının özeti. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Ödev1 Sunumu*. Beş duyu, Nesne merkezli, Kelime merkezli, Hayvan Etütleri ve Nesne Olmak etütlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Beş duyu, Nesne merkezli, Kelime merkezli, Hayvan Etütleri ve Nesne Olmak etütlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. Resim Etütlerine giriş. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". Resim Etütleri üzerine eylemle analiz ve uygulamalı çalışma. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". Resim Etütlerindeki obrazın belirlenmesi ve uygulamalı ifade olanaklarının araştırılarak anlatılması. |
*Ödev2: Konstantin Stanislavskiy "Bir Karakter Yaratmak" adlı kitabının özeti. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" ve Şiir etütlerine giriş. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" nın eylemli analiz yoluyla Şiir etütlerinde uygulanması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" nın eylemli analiz yoluyla Şiir etütlerinde uygulanması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Resim ve Şiir etüdlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Beş duyu, Nesne merkezli, Kelime merkezli, Hayvan Etütleri, Nesne Olmak, Resim ve Şiir Etütlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Beş duyu, Nesne merkezli, Kelime merkezli, Hayvan Etütleri, Nesne Olmak, Resim ve Şiir Etütlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. Sınava sunulacak etütlerin seçilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Sınav programının provaları. Ödev2 Sunumu. * |
*Ödev 3: Öğrencinin bir yıl içerisinde yaptığı çalışmaların içeriğini ve sürecini ortaya koyacak bir savunma dosyası. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Sınav programının provaları. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final hazırlığı ve Genel Provalar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Final. Ödev3 Sunumu ve Savunma.* |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
2 |
Ulusal ve uluslararası Tiyatro literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. |
2 |
|
3 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. |
3 |
|
4 |
Tiyatro-Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. |
4 |
|
5 |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
3 |
|
6 |
Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. |
2 |
|
7 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. |
4 |
|
8 |
Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazanır. |
4 |
|
9 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
5 |
|
10 |
Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. |
5 |
|
11 |
Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. |
5 |
|
12 |
Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. |
3 |
|
13 |
Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını gösterir ve sağlar. |
3 |
|
14 |
Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan,solfej ve kulak eğitimi ile destekleyerek gösterir ve sağlar. |
5 |
|
15 |
Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. |
5 |
|
16 |
Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
17 |
Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. |
5 |
|
18 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
3 |
|
19 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|