Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Oda Müziği

Dersin Kodu : M PİY 403

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 12

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CELİL HAKAN ÇUHADAR
Öğr.Gör. SİBEL AKYÜREK
Öğr.Gör. SERDAR BÜYÜKEDES

Dersin Öğrenme Kazanımları : Oda Müziği Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur.
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, birlikte icra etmesini sağlar.
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Oda Müziği yapıtlarının incelenmesi, birlikte çalmayı öğrenmek, oda müziği repertuarının çağlar boyu gelişimi ve 20. yy. yapıtların tanıtılması ve yorumlanmasını sağlamak.

Dersin İçeriği : Çeşitli dönemlere ait piyano ile çalınan oda müziği eserlerinin grup oluşturularak birlikte yorumlanmasıdır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : çalışma odaları,derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sonat formundaki eserin genel değerlendirmesi çalışma Özel Destek
2 Yay ve parmak numarası koyma çalışması çalışma Özel Destek - Gösterim
3 Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
4 Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
5 Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
6 Sonatın birinci bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
7 Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi çalışma Özel Destek - Gösterim
8 Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
9 Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
10 Sonatın ikinci bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
11 Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
12 Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
13 Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
14 Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
15 Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
16 Sonatın birinci ve ikinci bölümlerinin dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
17 Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
18 Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi çalışma Özel Destek - Gösterim
19 Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
20 Sonatın üçüncü bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
21 Sonatın dördüncü bölümünün dinlenmesi çalışma Özel Destek - Gösterim
22 Sonatın dördüncü bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
23 Sonatın dördüncü bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
24 Sonatın dördüncü bölümünün dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
25 Sonatın üçüncü ve dördüncü bölümlerinin dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
26 Sonatın üçüncü ve dördüncü bölümlerinin dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
27 Sonatın üçüncü ve dördüncü bölümlerinin dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
28 Sonatın tamamının dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
29 Sonatın tamamının dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
30 Sonatın tamamının dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
31 Sonatın tamamının dinlenmesi çalışma Grup Çalışması
32/33/34 Final Sınavı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  W. A. MOZART, L. van BEETHOVEN, J. BRAHMS, C. A. DEBUSSY, G. FAURE, C. FRANCK, Sir E. GRIEG, R. SCHUMANN, F. SCHUBERT, P. HİNDEMİTH, D. SCHOSTAKOVİCH, A. HONEGGER, F. MENDELSSOHN, S. PROKOFİEV, S. RAHCMANİNOV, M. RAVEL, K. HORKY, W. de FESCH, H.P LİNDE, J.M. SPERGER, D. MİLHAUD, B. BRITTEN ´in sonatları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. 4
2 Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. 2
3 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 1
4 Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 0
5 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. 2
6 Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. 5
7 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 5
8 Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 4
9 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 2
10 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 2
11 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
12 Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
13 Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. 5
14 Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 4
15 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 7 224
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 290
Toplam İş Yükü / 25 (s): 11.6
Dersin AKTS Kredisi: 12