Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Koro |
|
Dersin Kodu |
: |
YMPİY 104 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. SEMİN SÜEDA SİREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. Çoksesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. Ulusal ve uluslar arası koro literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır. Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslar arası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. Çoksesli söyleyiş tekniği açısından önem taşıyan sahnede uyum becerisi ve sahne disiplini kazanır. Birlikte söyleme tekniği açısından önem taşıyan homojenlik,entonasyon becerisi kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çok sesliliğe hazırlık,ses ısıtma,ton,entonasyon ve artikülasyon egzersizleri yardımıyla çok sesli duyum ve birilikte müzik yapma beceri ve alışkanlığının kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Koro literatüründe yer alan farklı dönem ve stildeki polifonik eserler aracılığıyla çoksesli söyleme tekniğinin, kurallarının, nefes ve ses koordinasyonunun kavranması ve uygulanması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Koro Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve ders hakkında genel bilgiler |
|
Düz Anlatım |
|
2 |
Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. |
|
Gösterim |
|
3 |
Korolar,koroların önemi.Ses sınırlarını tespit çalışması. |
|
Gösterim |
|
4 |
Nefes-vücut yumuşaklığı,dil-konuşma egzersizleri.Z.Sağlıker´in eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
5 |
Diksiyon ve temiz ses üretme çalışmaları,diyafram alıştırmaları. |
|
Gösterim |
|
6 |
Entonasyon kavramının anlatılması.J.S.Bach´ın eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
7 |
Vurgular,anlatım çalışmaları.İstiklal Marşı´nın çalışılması. |
|
Gösterim |
|
8 |
Nefes-ses ilişkisinin anlatılması.Praetorius´un eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
9 |
Kısa koro tarihinin tanıtılması. |
|
Düz Anlatım |
|
10 |
Saip Egüz´ün eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
11 |
Halk ezgilerinin koral düzenlemelerinin tanıtılması. |
|
Düz Anlatım |
|
12 |
D.Frederichi´nin eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
13 |
Bilgilerin genel tekrarı. |
|
Gösterim |
|
14 |
Legato-Staccato kavramlarının çalışılması.J.S.Bach´ın eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
15 |
Nüans kavramlarının tanıtılması.O.Gibbons´un eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
16 |
Ses alıştırmaları.Tek ve grup çalışmaları. |
|
Gösterim |
|
17 |
Çalışılan eserlerin seslendirilmesi. |
|
Gösterim |
|
18 |
Ses.diyafram,ağız,duruş ile ilgili alıştırmalar. |
|
Gösterim |
|
19 |
Müzikalite ve doğru nefes çalışmaları.D.Friderichi´nin eseri(tekrar) |
|
Gösterim |
|
20 |
Eser içeriği için doğru motivasyon.F.Schubert´in eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
21 |
H.Akay´ın eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
22 |
İç ve dış yumuşamanın öneminin kavranması.G.Gastoldi´nin eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
23 |
Farklı bir yapı:Türk Müziği.Ali Sevgi´nin eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
24 |
Türkiye ve Batı Koro tarihine genel bir bakış. |
|
Düz Anlatım |
|
25 |
Marşlarımız:10.Yıl Marşı |
|
Gösterim |
|
26 |
F.Schubert´in eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
27 |
H.Akay´ın eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
28 |
Barok ve öncesi dönemin kavranması.William Trost´un eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
29 |
Atatürk ve müzik.E.Zuchmayer´in eserinin çalışılması. |
|
Gösterim |
|
30 |
Belli başlı korolardan dinletiler sunulması. |
|
Gösterim |
|
31 |
Genel tekrar. sınava hazırlık |
|
Gösterim |
|
32/33/34 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyano Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
4 |
|
4 |
Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. |
5 |
|
5 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
4 |
|
6 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra edebilir. |
5 |
|
7 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
5 |
|
8 |
Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
0 |
|
9 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
4 |
|
10 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
11 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
5 |
|
12 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
5 |
|
13 |
Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
0 |
|
14 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|