Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yardımcı Piyano

Dersin Kodu : YMOP408

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER
San.Öğ.El. ZEKİYE DUYGU ESEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Öğrenci şan eserlerini piyano yardımı ile çalışır.
2.Ses egzersizlerini yapar.
3.Piyano edebiyatını tanır.
4.Piyano çalışını teknik ve müzikal olarak öğrenir.
5. Solfej ve armoni çalışmalarını piyano ile çalışabilir.
6.Opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır.
7.Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır.
8. Eserlerin piyano ile deşifrajını yapma becerisine sahip olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : MOP 001 Şan

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Piyano çalışının teknik olarak öğrenilmesi,öğrenilen bilgilerin pekiştirilerek mesleki gelişimde kullanılması.

Dersin İçeriği : Piyano Edebiyatında yer alan kolay ya da orta düzeydeki eserlerin teknik ve müzikal anlamda çalıştırılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Piyano çalışma odaları,derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seviye tespiti.Ödev verilmesi. çalışma Düz Anlatım-Ödev
2 Seçilen Sonatinin sağ el alıştırması. çalışma Gösterim
3 Sonatinin sağ el alıştırma tekrarı. çalışma Gösterim
4 Sonatinin sol el alıştırması. çalışma Gösterim
5 Sonatinin sol el alıştırma tekrarı. çalışma Gösterim
6 Sonatinin iki el birleştirilmesi ve nüansla beraber birlikteliği. çalışma Gösterim
7 Seçilen etüdün sağ ve sol el alıştırmaları çalışma Gösterim
8 Etüdün sağ ve sol el dinlenmesi ve iki el çalışma çalışma Gösterim
9 Etüdün iki el çalışılması tekrarı çalışma Gösterim
10 Sonatinin nüanslarıyla müzikal çalışılması çalışma Gösterim
11 Tüm parçaların tekrarı çalışma Gösterim-Ödev
12 Bach´ tan Barok eser seçimi çalışma Gösterim-Ödev
13 Eserin ayrı eller çalışılması. çalışma Gösterim
14 Barok eserin sağ ve sol el nüanslarıyla çalışılması. çalışma Gösterim
15 Barok eserin sağ ve sol el nüanslarıyla çalışılmasının tekrarı çalışma Gösterim-Ödev
16 Barok eserin iki el teknik ve müzikal çalışılması çalışma Gösterim
17 Sonatinin iki el teknik ve müzikal çalışılması çalışma Gösterim
18 Etüdün iki el teknik ve müzikal çalışılması çalışma Gösterim
19 Genel tekrar çalışma Gösterim-Ödev
20 Serbest eser seçimi ve tekrar çalışma Gösterim-Ödev
21 Seçilen eserin sağ el parmak numaralarının yazılması ve çalınması çalışma Gösterim
22 Seçilen eserin sol el parmak numaralarının yazılması ve çalınması çalışma Gösterim
23 Seçilen eserin gösterilen yere kadar iki el birleştirilmesi çalışma Gösterim
24 Seçilen eserin sonuna kadar iki el birleştirilmesi çalışma Gösterim
25 Eserin iki el çalışılması tekrarı çalışma Gösterim-Ödev
26 Eserin iki el teknik ve müzikal çalışılması çalışma Gösterim
27 Tüm parçaların hatırlanması ve tekrarı çalışma Gösterim-Ödev
28 Serbest eserin teknik ve müzikal çalışılması çalışma Gösterim
29 Serbest eserin teknik ve müzikal çalışılmasının tekrarı çalışma Gösterim-Ödev
30 Sınav parçalarının tespiti ve sınava hazırlık çalışma Gösterim-Ödev
31 Sınav parçalarının tekrarı çalışma Gösterim-Ödev
32/33/34 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sonatine Albüm , Der Erste Bach,Bach´ın kolay prelüdleri , Etiudy dla dzieci 2 , Schumann ve Çaykovky´nin Gençlik Albümleri
Diğer Kaynaklar  Kuhlau Sonatin Op.20 No.1,Op.55 No.1, Clementi Sonatin Op.36 No.2-3-4 , F.Burgmüller Etüden, Chopin vals, mazurka,kolay polonezler


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. 0
2 2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 3
3 3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 0
4 4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 0
5 5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 2
6 6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 4
7 7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 0
8 8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 0
9 9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 3
10 10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 4
11 11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 3
12 12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 2
13 13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 4
14 14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 2
15 15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 3
16 16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 3
17 17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 1 32
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3