|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Form Bilgisi |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP406 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Klasik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. 2.Romantik dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. 3.Çağdaş dönem kompozitörlerinin yapıtlarını tanır. 4.Farklı formları ve özelliklerini kavrar. 5.Değişik çalgı toplulukları için bestelenmiş yapıtları ve özelliklerini tanır. 6.Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 7.Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 8.Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Form bilgisi dersi ile ilgili bilgi vermek, değişik çağlardan örnekler sunmak,değişik çalgı toplulukları için bestelenmiş yapıtları incelemek ve tanıtmak,çok sesli müziğin gelişme evreleri içinden seçilmiş yapıtları , özellikle yapısal özelliklerini ortaya çıkartacak biçimde yapılan müzikal analiz yöntemleriyle kavratabilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Müzik repertuvarından seçilmiş yapıtlar müzikal analiz yöntemleriyle partisyon üzerinde ya da C.D.’den dinlenen farklı yorumlar analitik bir yaklaşımla karşılaştırılır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Nurhan Cangal, Müzik Formları-Müzik Formlarınıın Öğeleri:Motif |
|
Gösterim |
|
2 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Motif Yapısındaki Değişim ve Gelişimler |
|
Gösterim |
|
3 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Figür ve Koşu (Geçit ve Pasaj) |
|
Gösterim |
|
4 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Cümle |
|
Gösterim |
|
5 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Dönem (Periyod) |
|
Gösterim |
|
6 |
Müzik Formlarının Öğeleri:Tema (Ana Fikir, Konu) |
|
Gösterim |
|
7 |
Şarkı (Lied) Formları:Bir Bölmeli Şarkı Formu |
|
Gösterim |
|
8 |
Şarkı (Lied) Formları:İki Bölmeli Şarkı Formu |
|
Gösterim-Ödev |
|
9 |
Şarkı (Lied) Formları:Üç Bölmeli Şarkı Formu |
|
Gösterim |
|
10 |
Şarkı (Lied) Formları:Katlı (Triolu) Şarkı Formu |
|
Gösterim |
|
11 |
Şarkı (Lied) Formları:Hangi Tür Eserler Şarkı Formlarında Yazılırlar, 1-Sözlü Eserler |
|
Gösterim-Ödev |
|
12 |
Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Türkü |
|
Gösterim |
|
13 |
Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Şarkı (Lied) |
|
Gösterim |
|
14 |
Şarkı (Lied) Formları:1-Sözlü Eserler, Arya (Aria) |
|
Gösterim |
|
15 |
Genel Tekrar |
|
Gösterim |
|
16 |
Ara Sınav |
|
Gösterim |
|
17 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar |
|
Gösterim |
|
18 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Eski ve Yeni Danslar |
|
Gösterim |
|
19 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Şarkı Özelliğindeki Eserler |
|
Gösterim |
|
20 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Edebi Eserler |
|
Gösterim |
|
21 |
Şarkı (Lied) Formları:2-Çalgısal Eserler, Öğretici Eserler |
|
Gösterim-Ödev |
|
22 |
Rondo Formları:Rondo Formunun Tanımı ve Örnekleme |
|
Gösterim |
|
23 |
Rondo Formları:Rondonun Gelişimi ve Tarihçesi |
|
Gösterim |
|
24 |
Rondo Formları:Rondo Formu Yapısının İncelenmesi |
|
Gösterim |
|
25 |
Rondo Formları:Rondo Teması (Ana Tema, İlkil) |
|
Gösterim |
|
26 |
Rondo Formları:Varış Köprüsü |
|
Gösterim |
|
27 |
Rondo Formları:Ara (Yani İkincil) Tema |
|
Gösterim-Ödev |
|
28 |
Rondo Formları:Dönüş Köprüsü ve Coda (Codetta) |
|
Gösterim |
|
29 |
Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Küçük Rondo |
|
Gösterim |
|
30 |
Rondo Formları:Rondo Formu Çeşitleri, Büyük Rondo |
|
Gösterim |
|
31 |
Rondo Formları:Rondo Formunun Şarkı ve Sonat Formlarından Ayrımı |
|
Gösterim-Ödev |
|
32/33/34 |
FİNAL |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nurhan Cangal, Müzik Formları
Andre Hodeir, Müzikte Türler ve Biçimler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
4 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
3 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
3 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
3 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
4 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
0 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
0 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
2 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
4 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
0 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
3 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
5 |
|
18 |
18.Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|