|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilerle tanışma yıl içi çalışmaların tanıtımı |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
Makyaj´ın tanımı ve Sahne makyajı arasındaki farklılıklar. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Yüz Anatomisi. Renk ve Işık uyumu |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Sahne makyaj Malzemelerinin tanıtımı ve çeşitleri |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Sahne makyaj sanatının ilkelerine giriş ve yüz fon makyajına giriş |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Yüz Fon Makyajı üzerine uygulama çalışmaları |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Yüz Fon Makyajı üzerine uygulama çalışmaları |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Hijyenik makyaj temizleme teknikleri |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Hijyenik makyaj temizleme teknikleri |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
"Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Makyajda Estetik |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
"Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Makyajda Estetik |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
"Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Makyajda Estetik |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
"Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Makyajda Estetik |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti |
|
|
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
17 |
Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Karakter Makyajına giriş. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Karakter Makyajına giriş. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Karakter Makyajına giriş. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Karakter Makyajına giriş. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Tarihi dönem Makyajları. Antik, Roma dönemi makyaj çalışmaları. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Tarihi dönem Makyajları. Ortaçağ, Klasik, Barok ve Rönesans dönemi makyaj çalışmaları. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Tarihi dönem Makyajları. Modern dönem makyaj çalışmaları. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Sahne makyaj sanatının ilkeleri üzerine çalışma. Kostüme uygunluk üzerine makyaj çalışmaları. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Extrem makyajlar üzerine çalışma. Yara, Kesik, İzler, Dikişler ve Yanıklar. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Plastik makyaj uygulamaları üzerine çalışma. Burun, göz, dudak makyaj çalışmaları. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
"Tamamlayıcı makyaj çalışmaları. Bıyık, sakal, Favori üzerine uygulamalı |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Tamamlayıcı makyaj çalışmaları. Saç modelleri, peruka ve postiş üzerine uygulamalı çalışma. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Hayvan makyajları üzerine uygulamalı çalışma. |
|
Gösterim - Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Dönem analizi ve genel tekrar |
|
|
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
5 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
2 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
1 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
4 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
0 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
2 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
5 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
0 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
0 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|