Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sahne |
|
Dersin Kodu |
: |
MOP402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
14 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç. VANİABATCHVAROVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Kendi psikolojisi ve bedeniyle ilgili farkındalık kazanır. 2.Oyunculuk temel ve ileri tekniklerini kavrar ve uygular. 3.Sahneyi kullanma,partneri dinleme ve algılama,sahne hafızasını geliştirme becerisi kazanır. 4.Sahnede odaklanma ve gözlem becerisine sahiptir. 5.Hayal gücünü kullanma ve sahne doğaçlaması yapma becerisi kazanır. 6.Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 7.Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MOP 002 Sahne MOP 102 Sahne MOP202 Sahne MOP 302 Sahne
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Şan öğrencilerinin aktör olarak operalarda oynamak üzere yetişmesinin sağlanması ve sahne refleksleri ile becerilerinin oluşturulması ve arttırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Opera eserlerinin solo,duet,terzette gibi bölümleri aracılığıyla sahne üzerinde karakteri var etme,sahne duruşu,partneri hissetme,birlikte söyleme ve esere hakimiyet ile ilgili çalışmalar yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sahne dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bireysel repertuar belirlenmesi |
|
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
2 |
Bir opera - deşifre |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
3 |
Bir opera - deşifre |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
4 |
Bir opera - deşifre |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
5 |
Bir opera - ezberleme |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
6 |
Bir opera - ezberleme |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
7 |
Bir opera - ezberleme |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
8 |
Aria sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
9 |
Aria sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
10 |
Aria sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
11 |
Aria sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
12 |
Aria sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
13 |
Aria sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
14 |
Düetler sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
15 |
Düetler sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
16 |
Düetler sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
17 |
Düetler sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
18 |
Düetler sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
19 |
Düetler sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
20 |
Terzet sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
21 |
Terzet sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
22 |
Terzet sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
23 |
Terzet sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
24 |
Kuartet, Kuintet sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
25 |
Kuartet, Kuintet sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
26 |
Kuartet, Kuintet sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
27 |
Kuartet, Kuintet sahneleme - bireysel çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
28 |
Operanin bir perdesi için yorum geliştirme ve dayanıklılık egzersizleri |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
29 |
Operanin bir perdesi için yorum geliştirme ve dayanıklılık egzersizleri |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
30 |
Operanin bir perdesi için yorum geliştirme ve dayanıklılık egzersizleri |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
31 |
Operanin bir perdesi için yorum geliştirme ve dayanıklılık egzersizleri |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Halka açık performans |
Bireysel çalışma |
Gösterim/Özel Destek/Yapısal Örnekler |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Opera kitapları; Mozart, Verdi, Puccini, Bellini, Rossini, Donizetti, Pergolesi, Paisiello, Çaykovski, Musorgski, Glinka, Rimski - Korsakov, Nicolai, Bizet, Haendel, Purcell, Dvorjak, Massenet, Saint Saens, Boito, Weber, S.Ada, M.Sun
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
2 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
5 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
4 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
4 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
5 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
5 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
1 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
3 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
0 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
2 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
5 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
5 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|