Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tarihi danslar

Dersin Kodu : YMOP222

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Salon dans formlarını bilir ve uygular.
Salon dans adımlarını bilir ve uygular.
Vücut Pozisyonları ekseninde çalışarak kendi bedeni üzerine estetik yaklaşımını kazanıp, kendi dans çalışmalarında uygular.
Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular.
Farklı çağlarda gelişen dans kültürünü öğrenerek, dönemsel atmosferin içinde karakterin bedensel formu üzerine yaklaşım sunar.
Tarihi dansların adımlarını bilir ve uygular
Tarihi ve karakter danslarında kullanılan selamlamaları bilir ve uygular.
Koreografik düzenlemelerle tarihi danslarını dönem özelliklerine göre kullanır ve uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : YMOP 123 Hareket

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin sahne disiplini içerisinde tarihi ve karakter danslarını öğrenerek, kendi doğal mekanizmasına karaktere dönüşümünde esneklik kazandırıp , yaşadığı dönemin karakteristik atmosferini algılayacak temel dans adımlarını öğretmek.

Dersin İçeriği : Tarihi Batı danslarında temel pozisyonlar. (Kollar ve ayaklar.) Dönemlere ait selamlama şekilleri. Tarihi danslar: Gavotte, Menuet, Polonaise, Vals, Polka, Kadril.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dans Stüdyosu.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı. Gösterim / Örnek Olay / Olgu
2 Isınma ve Koordinasyon.Vals´e giriş. Gösterim / Örnek Olay / Olgu
3 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma birinci figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
4 Isınma ve Koordinasyon. Vals üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü Örnek Olay / Olgu
5 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma üçüncü figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
6 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dördüncü figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
7 "Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma birinci ve ikinci Gösterim / Örnek Olay / Olgu
8 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma yedinci figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
9 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma sekizinci figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
10 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dokuzuncu figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
11 Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
12 Isınma ve Koordinasyon. Klasik Tango üzerine çalışma onbirinci ve onikinci figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
13 Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
14 Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti
15 Dönem analizi ve genel tekrar
16 Dönem analizi ve genel tekrar
17 Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
18 Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
19 Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
20 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella´ya giriş ve ana ritim tanıtımı. Gösterim / Örnek Olay / Olgu
21 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, birinci figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
22 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü Örnek Olay / Olgu
23 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
24 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, altıncı figür etüdü
25 Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti Örnek Olay / Olgu
26 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü Örnek Olay / Olgu
27 Isınma ve Koordinasyon. Flamenko üzerine çalışma dokuzuncu ve onuncu figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
28 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
29 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü Örnek Olay / Olgu
30 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma yedinci figür etüdü Gösterim / Örnek Olay / Olgu
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları
32/33/34 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  TANETS,,-Sovremennıy i klassiçeskiy tanets (Pol Bottomer)
 BATI DANS TARİHİ" Nasuh BARIN
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 0 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. 0
2 2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. 2
3 3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 0
4 4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 0
5 5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. 0
6 6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
7 7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. 5
8 8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. 0
9 9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. 0
10 10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 5
11 11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. 3
12 12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. 5
13 13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. 1
14 14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. 0
15 15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 3
16 16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 0
17 17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 32 2 64
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 32 1 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4