|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Korrepetisyon |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP211 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç. VANİABATCHVAROVA Öğr.Gör. BAHAR NARTÜRK PEKDURAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ULVİYEGÜLER Öğr.Gör. SİNEMÖNAL YÜKSEK Öğr.Gör. GİZEMGÜLER Öğr.Gör. DİDEMÖNAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 2.Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma ,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisi kazanır. 3.Opera sanatçılığı için gerekli olan etik ve disiplin anlayışına sahiptir. 4.Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 5.Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. 6.Ses ve piyano uyum birlikteliği sayesinde entonasyon gelişir. 7.Çok sesli müzik çalışmasının yapılmasıyla bu yönde müzikal gelişim becerisi gösterir. 8.Korrepetisyon çalışmalarıyla ders ilgisi ve gelişimi hızla ilerler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli eserlerin çalıştırılması ve bu yolla öğrencinin sanatıyla ilgili teknik ve müzikal gelişiminin sağlanmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Opera -Şan Anasanat programında yer alan piyano eşlikli ve farklı forma ve dönem ait eserlerin öğrencinin eseri daha iyi anlaması ve esere hakimiyet becerisinin gelişmesi için düzenli olarak çalışılmasıdır . |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Şan hocasının verdiği 1. Lied´in piyano eşlikli deşifresi |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
2 |
Şan hocasının verdiği 2. Lied´in piyano eşlikli deşifresi |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
3 |
1. Lied ve 2. Lied´in tempolarında çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
4 |
Şan hocasının verdiği 1.antik aryanın piyano eşlikli deşifresi |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
5 |
Şan hocasının verdiği 2.antik aryanın piyano eşlikli deşifresi |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
6 |
1. Antik arya ve 2. antik aryanın tempolarında çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
7 |
1. Lied ve 2. Lied´in nüanslarıyla çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
8 |
1. ve 2.antik aryanın nüanslarıyla çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
9 |
2 lied ve 2 antik aryanın müzikal çalışmalarının tamamlanması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
10 |
2 lied ve 2 antik aryanın ezbere çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
11 |
Şan hocasıyla birlikte 2 lied ve 2 antik aryanın dinlenmesi |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
12 |
Şan hocasının verdiği 1. aryanın piyano eşlikli deşifresi |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
13 |
Şan hocasının verdiği 1. aryanın piyano eşlikli deşifresi |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
14 |
Verilen 1. aryanın temposunda çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
15 |
Verilen 1. aryanın nüanslarıyla çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
16 |
Verilen 1. aryanın ezbere çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
17 |
Önceden çalışılan liedler ve antik aryaların tekrarlanması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
18 |
Şan hocasının verdiği 2.aryanın piyano eşlikli deşifresi |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
19 |
Verilen 2.aryanın nefes yerlerinin piyano eşliğinde doğru çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
20 |
Verilen 2. aryanın temposunda çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
21 |
Verilen 2. aryanın nüanslarıyla çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
22 |
Verilen 2. aryanın ezbere çalışılması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
23 |
Şan hocasıyla birlikte çalışılan 2 aryanın dinlenmesi |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
24 |
Konser eserlerinin belirlenmesi ve tekrarlanması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
25 |
Konser provası |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
26 |
Konser için genel prova |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
27 |
Konser |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
28 |
Sınav programının belirlenmesi ve tekrarlanması |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
29 |
Sınav programının eksiklerinin giderilmesi için çalışma |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
30 |
Sınav provası |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
31 |
Sınav için genel prova |
Bireysel çalışma |
Gösterim |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
Bireysel çalışma |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Brahms, Johannes, 1833-1897. Songs VOLUME I,II Schubert, Franz, 1797-1829. Songs. Selections VOLUME I,II
Schubert, Franz, Winterreise, Die schöne müllerin, Schwanengesang), Schumann, Robert, 1810-1856. Songs. Selections. Dichterliebe, Liederkreis,
Mrythen VOLUME I,II Arie Antiche VOLUME II: G. Caccini, A.Scarlatti,G.B.Pergolesi,F.Cavalli,A.Cesti,F.Durante
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Cosi fan Tutte
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Don Giovanni
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Entführung aus dem Serail
Mozart, Wolfgang Amadeus, 1756-1791. Le nozze di Figaro
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
2 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
3 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
4 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
1 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
2 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
1 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
2 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
4 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
1 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
3 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
3 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
2 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
2 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
3 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|