|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hareket |
|
Dersin Kodu |
: |
YMOP 123 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. LİLİA KOSTOVA PANAYOTOVAPETROVA Öğr.Gör. SEDAAYVAZOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Dönem tavır ve rütüellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde egzersizlerle kavrar ve uygular. 2. Dönemlerin bay ve bayan selamlarını hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular. 3. Farklı dinlere ait ritüelleri hiyerarşi sıralamasına göre müzik eşliğinde kavrar ve uygular. 4. Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini kavrar ve uygular. 5. Karmaşık figürler üzerinde çalışarak vücut plastiğinin kullanım tekniklerini kavrar ve uygular. 6. Dönem aksesuvarlarını dönemin gerektirdiği tarzlarda müzik eşliğinde kavrar ve uygular. 7. Dönemlerin hiyerarşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre sofra adabı
kurallarını bilir, müzik eşliğinde kavrar ve uygular. 8. Karakterlere ait tavır ve davranışları dönemsel özelliklerine
uygun olarak ifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
YMOP019 Hareket
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması. 16. yy´dan günümüze kadar Avrupa dönem tavır ve rütellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre uygulanması. Beden kullanım estetiğinin, plastiğinin ve vücut koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi elemetlerinin edinilmesi ve kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencinin beden esnekliği,estetiği ve vücut koordinasyonu geliştirildikten sonra temel koreografi çalışmalarının yapılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
2 |
Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
3 |
19. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
4 |
19. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
5 |
19. yy-20. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
6 |
"19. yy-20. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
7 |
Genel değerlendirme |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
8 |
19. yy-20. yy dönemlerin breysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
9 |
19. yy-20. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
10 |
Carmen Operasında yelpaze kullanımı üzerine uygulama egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
11 |
Carmen Operasında pelerin kullanımı üzerine uygulama çalışmaları |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
12 |
19. -20. yy´da aksesuarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
13 |
19. yy-20. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış breysel egzersizleri |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
14 |
Genel değerlendirme |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
15 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise´e giriş. |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
16 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
17 |
"Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma üçüncü ve dördüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
18 |
Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
19 |
"Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma yedinci, sekizinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
20 |
Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
21 |
Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
22 |
Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
23 |
Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
24 |
Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
25 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
26 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
27 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
28 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
29 |
Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma yedinci figür etüdü |
|
Örnek Olay / Olgu |
|
30 |
Genel değerlendirme ve eksiklerin tespiti |
|
|
|
31 |
Final sınavı hazırlık çalışmaları |
|
|
|
32/33/34 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Barın, Nasuh (1999), Batı Dansları Tarihi, Ankara: T.C. Kültür Bakanlığı
Andrews, Ted (2008), Büyüsel Dans Teknikleri, İstanbul: Nee Age Yayınları
Stoyanov, Pencho (2001), Analiz Muzika Horeografia, Sofia
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka
i İzkustvo
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
5 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
0 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
4 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
1 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
5 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
5 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
1 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
3 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
5 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
5 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
5 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 98 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|