|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve müzik tarihi dersi ile ilgili genel bilgi verilmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
İlkeller ve müzik özelliklerinin anlatılması. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Eski mezopotamya uygarlıklarının müziğinin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Hindistan, Çin, Japonya, Kore, Tibet, G.Doğu Asya uygarlıkları ve eski Yunan uygarlıklarının müziğinin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Orta Çağ müziğinin (dinsel monodi, kilise modları, laik monodi) anlatımı. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
Romanesk ve Gotik çağ müziğinin anlatılması. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
Müzikte polifoni çağının başlangıcı ve polifonik müziğin gelişiminin anlatılması. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Ars Antik çağın müziksel özellikleri ve dönemin önemli dünya olayları ve müziğin dönem özellikleri ve önemli bestecilerinin anlatılması. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Ars Nova çağın müziksel özellikleri ve dönemin önemli dünya olayları ve müziğin dönem özellikleri ve önemli bestecilerinin anlatılması. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Nota yazısının gelişiminin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Rönesans döneminin genel özellikleri,dünya olayları, çağın diğer önemli isimleri ve bestecileri anlatılması ve eserlerinin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Rönesans döneminin müziksel özelliklerinin incelenmesi ve ulusal okulların özelliklerinin anlatılması, Katolik kilisesinde dinsel polifoni, reformcu m |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Rönesans Çağının çalgı müziği ve biçimlerinin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Barok döneme giriş,döneminin genel özellikleri,dünya olayları, çağın diğer önemli isimleri ve bestecileri anlatılması ve eserlerinin incelenmesi |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Barok dönem müziğinin türleri ve biçimleri, çalgı müziğindeki türler ve biçimler, çağın büyük bestecileri ve önemli yapıtları. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Rokoko üslubunun müziksel özellikleri, bestecilerinin anlatılması ve eserlerinin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Operanın ortaya çıkışı ve gelişimi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Klasik dönemin genel özellikleri, dünya olayları ve dönemin müziğinin özelliklerinin anlatılması. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Klasik dönemin evrelerinin anlatılması. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Klasik dönemde çalgı formları ve biçimleri, klasik sonat formu, dönemin önemli bestecilerinin anlatılması ve önemli eserleri. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Romantik dönemin genel özellikleri, dünya olayları ve dönemin müziğinin özellikleri, romantizmin genel kavramları ve romantik müzik üzerindeki temel etkileri |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Romantik dönemin evreleri ve romantik müziğin özelliklerinin anlatılması. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Romantik dönemde çalgı müziği, türlerin biçimlerin incelenmesi.
|
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Romantik dönemde ulusal akımlar ve Rus beçlerinin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Fransın altılıları, romantik dönemdeki türler ve biçimler ve dönemin önemli bestecileri ve eserlerinin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Yirminci yüzyılın genel özellikleri, dünya olayları, müzikte expresyonist akım ve atonal müziğin anlatılması. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
´20. yüzyılda yeni klasikçi akımın özellikleri ve müzikte deneysel evrenin incelenmesi ve dönemin önemli müzik yazım stillerinin (Gelecekçilik-gürültü |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Caz müziği ve 20. yüzyıl müziğine etkilerinin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Avant-guard müziğin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Müzikte minimalist akım, 20. yüzyılda türler ve biçimler ile önemli besteciler ve eserlerinin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Cumhuriyet döneminde Türkiye´de müziğin gelişiminin incelenmesi. |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Gösterim, Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
3 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
4 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
1 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
1 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
2 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
0 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
4 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
1 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
4 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
0 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
1 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
1 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
0 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
0 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|