|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma,dersin ve içeriğinin,ders kitaplarının tanıtımı |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
2 |
Bilinen ezgilerden yola çıkılarak,yön kavramının (inici-çıkıcı)hareketlerin verilmesi |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
3 |
Porte,ölçü,ölçü çizgisi,anahtar ve benzeri temel bilgilerin verilmesi.Nota ve sus değerleri.Ezgilerin içerisindeki tam ve vuruşları kavratmak(ti-ta) |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
4 |
Tartım çalışmaları,2/4lük ölçü,ritmik artikülasyon çalışmaları,ikili ve üçlü aralıklar bilişsel ve duyuşsal olarak,basit ezgilerdeki nüans ve tempolar |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
5 |
Genel tekrar.Eksiklerin giderilmesi. |
Ders kitabında ilgili konu |
Benzetim_Problem Çözme |
|
6 |
Majör dizi,özellikleri,kalıbı ve do majör dizisi.Do majör dizisinde dereceler ve özellikleri, akor ve arpej çalışmaları.Nota yazım çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
7 |
Uzatma bağı,uzatma noktası ile karşılaştırmalı çalışmalar.Senkop,senkop içeren okuma parçaları,bona ve solfej olarak.Basit dikte çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
8 |
2/4’lük,4/4’lük ölçü lerle çaışmalar.4’lü aralıklar.Nota yazım çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
9 |
3/4’lük ölçü sayısı,ilgili tartım ve solfej okuma parçaları.Fa anahtarı, tanıtımı ve ilgili tartım çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
10 |
Sebare ,2/4’lük ile ve 4/4’lük ile karşılaştırmalı çalışmalar.Fa anahtarı ile ilgili bona ve 1/A’dan okuma parçaları.Yaratıcılık çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım-Problem çözme |
|
11 |
5’li aralıklar,bilişsel ve duyuşsal olarak.Hafıza geliştirme çalışmaları.Noktalı dörtlük ve onaltılık nota ve sus işaretleri. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
12 |
Triole ,bona ve solfej olarak okuma parçaları.2/4’lük ölçü çeşidi ile dikteler,do majör içerisinde.Nota yazım çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
13 |
Çift nokta ve ilgili okuma parçaları.6’lı aralıklar.Noktalı sekizlik nota ve kalıpları.3/8’lik ölçü ve ilgili alıştırmaler.Yaratıcılık çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
14 |
Diyez – bemol –naturel, majör – minör dizi kavramları.Aralık çalışmaları ,artık ve eksik aralıklar.6/8’lik ölçü ile çalışmalar.Hafıza geliştirme çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
15 |
Diyez,bemol naturel işaretleri ile çalışmalar.Do majör tonu ve alterasyonları.Hafıza geliştirme çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım-Problem çözme |
|
16 |
Birinci dönemde öğrenilenlerin kısa tekrarı. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
17 |
Minör diziler, la minör dizisi(doğal) ve akoru .La minör tonunda okuma parçaları ve basit dikte çalışmaları.Yaratıcılık çalışmaları |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
18 |
6/8’lik ölçü çeşidi ve ilgili tartım çalışmaları ile okuma parçaları,deşifreler.Armonik la minör |
Ders kitabında ilgili konu |
Benzetim-Problem Çözme |
|
19 |
Melodik la minör, ilgili okuma parçaları, dikte ve deşifreler |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım-Problem çözme |
|
20 |
Sol majör dizisi,akoru ve çevrimleri.Do majör-Sol majör ilişkileri.Tonik-dominant-subdominant ilişkileri ve akor bağlantıları.Basit transpoze çalışmaları |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
21 |
Sol majör tonu ile çalışmalar.Nüans ve hareket terimleri, müzikal yorum ile ilgili uygulamalar |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
22 |
Mi minör dizisi ve akoru.Doğal ve armonik mi minör okuma parçaları, dikte ve deşifre çalışmaları.Mi minör Sol majör ilişkileri.Basit transpoze çalışmaları |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
23 |
Melodik mi minör,ilgili okuma parçaları,dikte ve deşifreler.Çift sesli okuma parçaları.Hafıza geliştirme çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
24 |
Fa majör dizisi,akoru,Do majör-Fa majör ilişkileri.Fa majör tonunda okuma parçaları,dikte ve deşifre çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım-Grup Çalışması |
|
25 |
Fa majör tonunda çalışmalar.Do majör-Fa majör-Sol majör ilişkileri.Basit transpoze çalışmaları.Yaratıcılık çalışmaları. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım-Grup Çalışması |
|
26 |
Ara sınav |
|
Düz anlatım |
|
27 |
Re minör dizisi, akoru,Fa majör re minör ilişkileri.Doğal ve armonik re minör okuma parçaları ile dikte ve deşifre çalışmaları.Çift sesli okuma parçaları |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım-Problem Çözme |
|
28 |
Re minör tonunda çalışmalar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
29 |
Öğrenilen tüm tonlarda çalışmalar. |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
30 |
Tüm tonlarda karışık çalışmalar. Sınava Hazırlık |
Ders kitabında ilgili konu |
Düz anlatım |
|
31 |
Genel tekrar ve eksikliklerin giderilmesi |
Ders kitabında ilgili konu |
Benzetim-Problem Çözme |
|
32/33/34 |
Final Sınavı |
|
Değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
0 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
4 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
4 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
2 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
3 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
0 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
0 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
1 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
1 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
0 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
0 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
1 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
0 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
3 |
|
18 |
18.Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|