|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
"Öğrencilerle tanışma ve ""ekip"" bilincinin gerekliliğinin anlatılması ve mesleki |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
2 |
"Öykü kavramı, gözlem ve dikkat"üzerine çalışma. Etüt etme mantığı. Beş duyu
etüdlerine giriş. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
3 |
Önerilmiş koşul ve Eylem. Eylemi ortaya sunan koşulların incelenmesi. Eylemli Analiz (yaparak düşünmek). Beş Duyu Etütleri üzerine çalışma |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
4 |
Önerilmiş koşul ve Eylem. Eylemin uygulamalı incelenmesi ve beden dilinin önemi. Eylemli analiz üzerinden Beş Duyu Etütleri üzerine çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
5 |
Önerilmiş koşul içerisinde şartsız ve koşulsuz "inanma duygusu". Beş Duyu etütleri üzerine çalışma ve Nesne Merkezli Etütlere giriş. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
6 |
"Amaç" ve "Çatışma" kavramı üzerine çalışma. Nesne Merkezli Etütler üzerine
çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
7 |
"Amaç" ve "Çatışma" kavramı üzerine uygulamalı çalışma ve beden dili çalışmaları. Nesne Merkezli Etütler üzerine çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
8 |
Öykü, Olaylar Dizisi ve Mantıksal Dizin analizleri ve Nesne Merkezli Etütler üzerine çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
9 |
Öykü, Olaylar Dizisi ve Mantıksal Dizin (nedenler dizisi) analizleri ve Kelime Merkezli Etütlere giriş. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
10 |
Öykü, Olaylar Dizisi ve Mantıksal Dizinin eylemli analiz yoluyla uygulama yöntemleri ve Kelime Merkezli Etütler üzerine uygulamalı çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
11 |
Öykü, Olaylar Dizisi ve Mantıksal Dizinin eylemli analiz yoluyla uygulama yöntemleri ve Kelime Merkezli Etütler üzerine uygulamalı çalışma. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
12 |
Beş duyu, Nesne merkezli ve Kelime merkezli etüdlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
13 |
Beş duyu, Nesne merkezli ve Kelime merkezli etüdlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
14 |
Beş duyu, Nesne merkezli ve Kelime merkezli etüdlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. *Ödev1: Konstantin Stanislavskiy "Bir Karakter Yaratmak" adlı kitabının özeti. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
15 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
16 |
Dönem analizi ve genel tekrar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
17 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" ve Şiir etütlerine giriş. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
18 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". Şiir Etütlerindeki obrazın belirlenmesi ve uygulamalı ifade olanaklarının araştırılarak anlatılması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
19 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" Şiir etütlerine çalışma. Eylem´in olgusal ifadesi, |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
20 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" nın eylemli analiz yoluyla Şiir etütlerinde uygulanması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
21 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" nın eylemli analiz yoluyla Şiir etütlerinde uygulanması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
22 |
Şiir etüdlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
23 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" nın eylemli analiz yoluyla Şarkı etütlerine giriş. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
24 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" nın eylemli analiz yoluyla Şarkı etütlerinde uygulanması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
25 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" nın eylemli analiz yoluyla Şarkı etütlerinde uygulanması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
26 |
Eylem´in olgusal ifadesi, "obraz ". "Eylem ve duygu bağlantısının mekanizması" nın eylemli analiz yoluyla Şarkı etütlerinde uygulanması. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
27 |
Şiir ve Şarkı etüdlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
28 |
Şiir ve Şarkı etüdlerinin tam program içerisinde sunulması ve yanlışların düzeltilmesi. |
Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
29 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
*Ödev2: Öğrencinin bir yıl içerisinde yaptığı çalışmaların içeriğini ve sürecini ortaya koyacak bir savunma dosyası. |
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
30 |
Sınav programının provaları ve akışlar. |
|
Özel Destek / Yapısal Örnekler |
|
31 |
Final hazırlığı ve Genel Provalar. *Ödev2 Sunumu |
|
|
|
32/33/34 |
Final. |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme başarısı kazanır. |
3 |
|
2 |
2. Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır. |
5 |
|
3 |
3. Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. |
2 |
|
4 |
4. Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır. |
0 |
|
5 |
5. Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır. |
4 |
|
6 |
6.Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma
duyarlılığını kazanır. |
4 |
|
7 |
7. Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir. |
5 |
|
8 |
8. Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir. |
5 |
|
9 |
9. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır. |
0 |
|
10 |
10. Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
11 |
11. Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder. |
3 |
|
12 |
12. Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır. |
5 |
|
13 |
13. Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir. |
5 |
|
14 |
14. Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır. |
0 |
|
15 |
15. Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. |
5 |
|
16 |
16. Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. |
5 |
|
17 |
17. Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. |
4 |
|
18 |
18.Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|